Alespoň si to tak podle serveru CNN představuje šéf Facebooku Mark Zuckerberg, který ve středu na konferenci f8 představil nové plány této největší sociální sítě světa.
Na první pohled nenápadné sociální plug-iny, které si budou moci tvůrci stránek vložit na své weby, mohou mít dalekosáhlé následky. Pokud nyní Facebook začíná pomalu naplňovat úsloví, kdo není na Facebooku, jako by nebyl, připravovaný směr možná vytvoří nové – která stránka nebude napojena na Facebook, jako by nebyla.
Open Graph spojí web s profilem
Systém Open Graph má umožnit pomocí jednoduchého rozhraní propojit libovolnou stránku s Facebookem. Propojení uživatelé si tak budou moci například doporučovat konkrétní věci na stránce, na které se společně nacházejí, či sledovat své chování zde. Nebo prostě jen jednoduše zjistit z facebookové zdi, které weby se vašim přátelům líbí, či které doporučují.
V podstatě se tak propojí profil na Facebooku s konkrétním webem.
Vše mají zajistit právě ony sociální plug-iny, které si mohou majitelé stránek jednoduše vkládat do svých webů. Jejich aktuální seznam a popis v angličtině najdete na této oficiální stránce.
Facebook už tak nebude jen na Facebook.com, ale všude tam, kde majitelé webů budou chtít využít teoretický potenciál stovek milionů uživatelů. Zároveň bude získávat další údaje o svých uživatelích.