Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Facebook se zalekl negativních ohlasů - nové podmínky poslal k ledu

  10:33aktualizováno  10:33
Nepatrná, ale kontroverzní změna podmínek, kterou Facebook v únoru provedl, už neplatí. Facebook tak reaguje na stížnosti uživatelů, kteří se obávali o své soukromí. Novou verzi zatím stáhl a hodlá ji revidovat.

Facebook - logo | foto: Facebook.com

Nenápadná změna podmínek užívání, kterou si Facebook vyhradil právo ponechat si data i poté, co zrušíte účet, vyvolala negativní odezvy. Novináři, blogeři i uživatelé začali spekulovat, co znamená, že si Facebook data natrvalo ponechává, a neuklidnila je příliš ani reakce Marka Zuckerberga, zakladatele serveru.

popisek Kontroverzní změna podmínek
Facebook změnil podmínky: Končíte u nás? Vaše data si necháme dál.

Mark Zuckerberg nejprve na kritiku reagoval vysvětlením na svém blogu. To ale uživatele ani čtenáře neuspokojilo dokonale. Dnes Facebook přistoupil k tomu, čemu se v PR hantýrce říká "damage control" - tedy kroky ke snížení negativních dopadů na image firmy. Na oficiálním blogu Facebook (konkrétně Mark) oznámil, že nové podmínky zatím stahují a nahrazují je předešlou verzí (ze září 2008).

Facebook - TOS září 2008

"V průběhu posledních dnů nám mnoho lidí kladlo otázky ohledně změn (provedených v Podmínkách počátkem února - pozn. red.) a co tyto změny znamenají pro uživatele a jejich data (informace). Na základě této zpětné vazby jsme se rozhodli vrátit se k předchozí verzi podmínek, zatímco vyřešíme sporné body, které lidé nadhodili," vysvětluje Zuckerberg.

O rozhodnutí se prý radil s velkými firmami. Slíbil, že příští verze bude "reflektovat principy Facebooku a jeho uživatelů a bude psána jasnou, srozumitelnou řečí."

Nic jiného ostatně Facebooku nezbývá. Odteď bude každá změna v jeho podmínkách sledována velice pečlivě. Poslední dny ukázaly, že ne všem uživatelům je jedno, co se děje s jejich daty. Facebook je založený na tom, že o sobě lidé odkrývají část svého soukromí. Pokud uživatelům nezajistí bezpečí (nebo alespoň pocit bezpečí), bude mít zaděláno na problémy.

Tentokrát z nich ovšem dokázal vybruslit a ještě získat obrovskou pozornost médií. "Na Facebooku je více než 175 milionů lidí," chlubí se ve svém blogovém zápisku Zuckerberg, a dodává, že "kdybychom byli země, byli bychom šestá nejlidnatější na světě." Občanství v takovýchto "internetových zemích" ale může být nestálé, a Facebook, coby služba nejoblíbenější, bude také o to více sledován.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vizualizace struktury diskuze Kialo.com
Dá se na internetu diskutovat rozumně? Platforma Kialo to chce zkusit

Nová platforma chce nabídnout nástroj pro racionální debaty. Snaží se o to především strukturováním diskuze a upřednostňováním podepřených argumentů.  celý článek

Skleněný most na hoře Yuntai
Infarktový žertík vyděsil turisty na skleněném mostě, kilometr nad zemí

Turisty v čínské provincii Hebei vyděsil žertík provozovatelů skleněného mostu na hoře Yuntai. Ve výšce více než 1 000 metrů nad zemí to musí být hrozivý...  celý článek

Aplikace Uber
Apple nechal Uberu vlastní funkci, která umí nahrávat obrazovku uživatelů

Apple umožnil taxikářské aplikaci Uber kvůli aplikaci pro hodinky iWatch snímat obrazovky mobilních zařízení.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.