Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Facebook ukázal převratné změny, z vašeho profilu udělá živou kroniku

aktualizováno 
Na vývojářské konferenci představil zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg největší změny v dosavadní historii Facebooku. Sociální síť se pomalu mění v multimediální službu a dělá si ambici na to stát se ústředním bodem uživatelského internetu.

Facebook konference f8 - Mark Zuckerberg | foto: ČTK

Nový způsob prezentace profilů, poslech hudby, automatické sdílení zhlédnutého obsahu pomocí napojení na americké multimediální služby Hulu, Netfix a portál Yahoo. To jsou nejvýraznější změny, které mají Facebook posunout z čistě sociálního média ke světu, z něhož prý nebudete muset odcházet jinam.

Facebook konference f8 - Mark Zuckerberg

Zuckerberg se pochlubil silnými čísly - denně se na Facebooku objeví až 500 milionů unikátních návštěvníků

Timeline - časová osa života

"Nejste definováni jen tím, co děláte právě teď," připoměl Mark Zuckerberg, spoluzakladatel a CEO společnosti Facebook, ve své úvodní řeči, podle svědků ne nepodobné slavným keynotes Steva Jobse. Časová osa vás bude prezentovat světu v časových souvislostech.

Důraz na vizuální podobu Timeline umožní vytvářet profily ve stylu obálek časopisů, kde budou figurovat nejdůležitější fotografie a texty, které uživatelé na síti kdy sdíleli. Facebook se tím chce přeměnit z pouhé internetové zastávky v plnohodnotnou domovskou základnu, kde budou lidé vyjadřovat své pravé já a spojovat své reálné a virtuální životy do jednoho.

Timeline bude moci zahrnout i léta před existencí Facebooku, takže uživatel si zde bude moci umístit fotografie například ze své svatby popřípadě narození před 20 lety. "Procházet v novém profilu minulé roky mého života je jednoduše působivé. Facebook tak z dat vytváří něco smysluplného, nabitého emocemi," komentuje MG Siegler. Samozřejmě, že Timeline bude o to úplnější, čím více toho na Facebook dáváte, a jde tak o další způsob, jak uživatele povzbudit k častějšímu přispívání a doplňování dat.

Tlačítka se všemi slovesy

Je tomu právě rok, co Facebook představil svoje "Like" tlačítko pomocí Open Graph, které nyní najdete prakticky na každém větším webu. Podle komentátorů tehdy učinil významný krok k "ovládnutí internetu".

Facebook konference f8 - Mark Zuckerberg

Letošní příspěvek je podobně ambiciózní. V rámci Open Graph umožní Facebook jakékoli firmě či serveru, aby uživatelé sdíleli obsah automaticky. Nemusí tedy u videa klikat na "Líbí se mi" - stačí, když se podívají na video, a přátelé hned uvidí, že "Petr se podíval na Evolution of Dance". Podobné sdílení musí uživatel pro konkrétní stránku jednorázově potvrdit, pak už se budou přavděpodobně články či videa sdílet prakticky bez vědomí uživatele. Lze očekávat, že Facebook nabídne nástroje na kontrolu soukromí, důležité především bude, jaké bude výchozí nastavení.

Propojení s multimediálním obsahem

Díky Facebooku si budete moci poslechnout stejnou muziku, kterou právě poslouchají vaši přátelé, nebo se s nimi podívat na seriál či film. A nevadí, že jste od sebe stovky kilometrů daleko.

Facebook konference f8 - Mark Zuckerberg

Dlouho očekávané multimediální vylepšení Facebooku se nakonec odehrálo cestou nejmenšího odporu - Facebook se dohodl na spolupráci s multimediálními partnery: Hulu.com, Netflix, Spotify.com, Yahoo a mnoha dalšími, kteří jsou v oblasti multimédií dostatečně zkušení a mají již distribuci obsahu dohodnutou s majiteli autorských práv.

Média se stávají významnou součástí technologie Facebooku na udržení dosavadní pozice v segmentu sociálních sítí. Facebook je přesvědčen, že hlubší integrace hudby, filmů a dalších médií do jeho servisu přiměje uživatele trávit na jeho stránkách více času, což firmě přinese peníze na reklamách navíc. Společnost uvádí nové prvky ve chvíli, kdy jí začíná v sektoru sociálních sítí konkurovat internetový gigant Google.

Hlouposti zmizí z očí

Facebook se také konečně vypořádal s možná až příiš pestrou škálou novinek, které se uživatelům zobrazují v "toku novinek", tedy na úvodní stránce po přihlášení. Facebook nyní rozděluje události na "Top" a "Recent", tedy "důležité" a "nedávné", přičemž těm důležitým je věnován prominentní prostor, aby byly na očích a nezmizely jen proto, že jste je nezastihli, když byly aktuální.

Maličkosti typu "Honzovi se líbí článek o korýších" a "Ivana si koupila ovečku" zmizí z aktivit úplně, přesunou se do vlastního rámečku ("Ticker") mimo hlavní část obrazovky. Ticker se aktualizuje v reálném čase a vytváří tak dojem živoucího kruhu přátel.

Síť Facebook se rychle stala jedním z nejoblíbenějších míst, která lidé na internetu navštěvují. Má nyní přes 750 milionů aktivních uživatelů.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ukázka podvodné soutěže na Facebooku.
Útočníci lákají na Facebooku uživatele na výhru i slevu na brýle Ray-Ban

Dostat z uživatelů citlivé informace o jejich soukromí zkouší podvodníci různými způsoby. V poslední době jsou to například různé soutěže na Facebooku nebo...  celý článek

KRACK: Key Reinstallation Attacks
Nepříjemné překvapení: I vaše wi-fi je zranitelná, odhalili experti

Bezpečnostní odborníci varují: zabezpečení bezdrátového připojení wi-fi pomocí WPA2 nelze považovat za bezpečné. Výzkumníci upozorňují, že zranitelností...  celý článek

FarmaNaDlani.cz
Tipy na zajímavé weby: Kde nakoupit na farmách, ukáže interaktivní mapa

Čím dál víc lidí zajímá, kde se dá nakupovat lokálně a ne od velkovýrobců či zahraniční produkty. Pěstitele a výrobce snadno najdete na mapě FarmaNaDlani.cz....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.