Fotografie jsou výraznější a zabírají větší část obrazovky.

Fotografie jsou výraznější a zabírají větší část obrazovky. | foto: Facebook

Facebook pročistí úvodní stránku. Prý tak pěkně, že si toho nevšimnete

  • 24
Úvodní stránka sociální sítě Facebook projde významnými změnami. Graficky dojde ke zvýraznění fotografií, míst nebo událostí. Důležité je i sjednocení mobilní, tabletové a desktopové verze. Uživatelé prý získají více kontroly nad filtrováním obsahu.

Každá změna Facebooku bývá ostře sledovaná. A na každou si část uživatelů jen těžko zvyká. Přechod na tzv. Timeline patřil k diskutovaným tématům před rokem. Nyní Facebook přikročil k další změně: kompletně přepracoval způsob, jakým se uživatelům zobrazuje souhrn novinek, tzv. Newsfeed. Více informací poskytl Facebook na stránce o novém Newsfeedu.

Fotografie jsou výraznější a zabírají větší část obrazovky

"Nový vzhled Newsfeedu je navržen tak, aby vyhovoval tomu, jak jej lidé používají dnes, a zároveň odpovídal trendům, které vidíme v budoucnu," uvedl na tiskové konferenci zakladatel a šéf Facebooku Mark Zuckerberg. Důležité jsou podle něj tři prvky nového designu: vizuálně bohaté zobrazení příspěvků, lepší volba zobrazených příspěvků a sjednocené rozhraní, inspirované vzhledem na mobilu.

Větší kontrola nad zobrazeným obsahem

Facebook bude nyní vypadat téměř stejně na mobilu, tabletu i v desktopovém prohlížeči

Nový design do jisté míry připomíná Google+, sociální síť společnosti Google. Evidentní je to u ikonek pro sdílení fotek, důrazu na fotky nebo právě u nových možností, jak filtrovat zobrazené příběhy. Nově si uživatelé mohou přepínat mezi těmito zobrazeními:

  • Most recent - nejnovější příspěvky bez "inteligentního" filtrování
  • All friends - všichni přátelé
  • Photos - pouze fotografie
  • Music - pouze hudba
  • Following - stránky, které sledujete (kterým fandíte)
  • Groups - skupiny, jejichž jste členem
  • Games - všechny hry
  • a více, například podle seznamů přátel

Spekulovalo se, že by Facebook mohl přestat třídit a filtrovat zprávy, které uživatelům zobrazuje (vysloužil si za to spoustu kritiky). Zatím to však nevypadá, že by změna v zobrazení šla ruku v ruce se zásadní změnou v řazení. Stále je totiž k dispozici přepínač "Most recent", který by nedával smysl, kdyby algoritmus pro řazení už žádnou roli nehrál. V současnosti se nejvýše zobrazují příspěvky, které jsou pro uživatele relevantní aktuálností, sociální blízkostí či na základě předchozích interakcí s ostatními uživateli.

Uživatelé si budou moci vybrat několik "okruhů" novinek, které si chtějí prohlédnout

Zobrazení událostí bude přehlednější a výraznější

"Protože jsme si dali na designu tak záležet, věříme, že většina lidí si ho ani nevšimne. Jen jim bude Facebook připadat hezčí," doufá Robyn Morris, designér, který se na novém vzhledu Facebooku podílel. Podle něj se dlouhodobým testováním ukázalo, že lidé se o příspěvky svých přátel zajímají (žádné překvapení) a nejvíce se jim líbí fotografie, které teď mají prominentní pozici. Lidé prý také jeví zájem o obsah od značek, které sledují, ale jen "ve správný čas na správném místě". To naznačuje, že se firmy i jednotlivci můžou těšit na další "inteligentní" změny, na které si budou muset chvíli zvykat.