Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Facebook má nová pravidla. Mají bránit šíření falešných zpráv

  8:48aktualizováno  8:48
Facebook přistoupil ke zpřísnění pravidel, které mimo jiné připraví o reklamu stránky, které šíří urážlivé a nepravdivé informace.

Logo Facebook | foto: AP

Provozovatel sociální sítě Facebook zpřísňuje pravidla pro zadávání reklamy na svých webových stránkách. Americký podnik tak reaguje na kritiku, že nechává až příliš snadno propagovat dodavatele falešných zpráv a senzacechtivých titulků.

Jak na blogu uvedla viceprezidentka pro globální marketing Carolyn Eversonová, největší sociální síť světa zavádí s okamžitou platností nové standardy, které jasněji definují, kdo může na Facebooku reklamu zadávat a s jakým obsahem. O jejich pravděpodobném zavedení jsme psali v srpnu zde.

V pravidlech je uvedeno, že vydavatelé budou muset dodržovat takzvané standardy komunity, jejichž cílem je zajistit, aby obsah byl autentický, nebyl urážlivý a byl v souladu s instrukcemi společnosti Facebook. S principy sítě je neslučitelné vydávat dezinformace a nepravdivé zprávy, obsah s násilným, sexuálním nebo jiným nevhodným zaměřením, stejně jako zobrazovat smrt, ponížení nebo oběti tragických událostí.

Na internetové reklamě se Facebook spolu s Googlem podílí zhruba dvěma pětinami. Společnost má dvě miliardy aktivních uživatelů.

Facebook je už delší dobu terčem kritiky jak kvůli nenávistným projevům, které přes svou síť zprostředkovává, tak kvůli shromažďování osobních údajů. Německo v červnu schválilo zákon umožňující pokutovat sociální sítě částkou až 50 milionů eur (1,3 miliardy korun), pokud nebudou odstraňovat nenávistné komentáře bezprostředně po jejich zveřejnění.

Španělsko tento týden společnosti Facebook vyměřilo pokutu 1,2 milionu eur (31,3 milionu korun) za to, že sbírá údaje o svých uživatelích bez jejich řádného souhlasu a aniž by je jednoznačně informoval, jak budou tato data použita.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

V balení naleznete mimo streamovacího boxu dálkový ovladač s touchpadem, síťový...
Apple dovoluje 4K obsah streamovat, ale ne stahovat

Pokud chcete zhlédnout film ve 4K rozlišení prostřednictvím služby Apple, musíte být připojeni na internet.  celý článek

Uniklý obrázek chytrého reproduktoru Google Home Mini.
Takto bude vypadat menší a levnější chytrý reproduktor Google Home

Chytrý reproduktor Google Home bude k dostání v menší a levnější verzi. Hraní muziky bude spíše nouzové, asistentka bude fungovat bez omezení.  celý článek

Falešná stránka napodobující mBank
Pozor na podvodné SMS, mBanka varuje před novým útokem

Na zákazníky banky mBank cílí nový útok, který se z nich snaží vylákat přihlašovací údaje.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.