Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Falešná zpráva o infarktu šéfa Applu dočasně srazila akcie firmy

  0:47aktualizováno  0:47
Na internetovém serveru iReport patřícím televizi CNN se objevila falešná zpráva o infarktu šéfa Applu Steva Jobse. Akcie firmy dočasně oslabily o tři procenta. Portál iReport tvoří sami uživatelé a poplašná zpráva z něj již byla stažena. Informaci o nemoci svého šéfa následně popřel i Apple.

Majitel firmy Apple Steve Jobs | foto: Profimedia.cz

Na portálu iReport, kam mohou posílat příspěvky obyčejní lidé, někdo napsal, že ředitel Steve Jobs utrpěl rozsáhlý srdeční infarkt a byl převezen do nemocnice.

Portál iReport patří televizní stanici CNN ze skupiny Time Warner a incident, který se odehrál, podle agentury Reuters vyvolává nové otázky o citlivém vztahu mezi tradičními a novými médii. CNN sice zprávu z portálu po chvíli stáhla a účet uživatele zablokovala, akcie firmy ale už měly tou dobou ztráty.

"Na tvorbě obsahu iReport.com se podílejí výhradně uživatelé. Obsah, který se neslučuje s podmínkami zveřejňování příspěvků, pak odstraňujeme," uvedla CNN. Na smyšlenou zprávu o Jobsových zdravotních potížích prý CNN upozornili ostatní uživatelé portálu iReport.

Mluvčí řekla, že CNN se snažila kontaktovat uživatele, který zprávu na portál umístil, ale neúspěšně. Údaje, které uživatel vyplnil ve svém profilu, ale televize předá federálním vyšetřovatelům. Na webu iReport je nicméně upozornění, že CNN nenese za obsah příspěvků zodpovědnost.

V poslední době přibývá webů, na které mohou umístit příspěvek i diváci.

Případ smyšlené zprávy na portálu iReport ale ukazuje, že takzvaná občanská žurnalistika v sobě skrývá značná rizika, i když se provozovatelé snaží udržet weby v takové podobě, aby mělo smysl je používat.

Přestože své uživatele nabádá k zasílání příspěvků stále více portálů či zpravodajských kanálů, zatím nebyl stanoven žádný standard a vše většinou záleží na důvěře. Na druhou stranu se však i tradiční média čas od času dopouštějí přehmatů a uveřejní nepravdivou informaci, takže podle expertů nelze z jednoho případu, byť vážného, dělat závěry.

Jobsovo zdraví už ale v minulosti bylo předmětem spekulací, naposledy asi před měsícem, když Apple představoval nové produkty. V médiích se pak objevily dohady, že Jobs je pohublý a zda netrpí vážnou nemocí. Spekulacím nahrává i fakt, že Jobs se v roce 2004 vyléčil z rakoviny slinivky.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

KRACK: Key Reinstallation Attacks
Nepříjemné překvapení: I vaše wi-fi je zranitelná, odhalili experti

Bezpečnostní odborníci varují: zabezpečení bezdrátového připojení wi-fi pomocí WPA2 nelze považovat za bezpečné. Výzkumníci upozorňují, že zranitelností...  celý článek

Vizualizace struktury diskuze Kialo.com
Dá se na internetu diskutovat rozumně? Platforma Kialo to chce zkusit

Nová platforma chce nabídnout nástroj pro racionální debaty. Snaží se o to především strukturováním diskuze a upřednostňováním podepřených argumentů.  celý článek

Příchod sítí 5G je plánován na rok 2020
Nástup sítí 5G je zase o něco blíže. První vysílače jsou už postavené

Berlín Příchod sítí 5G je plánován až na rok 2020, ale k důležitým milníkům dochází už teď. Společnost Deutsche Telekom spustila první evropské vysílače umožňující...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.