Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Firma Sony připravila konkurenci YouTube

  19:15aktualizováno  19:15
Do amatérských videí na internetu vstupuje i společnost Sony. Ta spolu s dalšími partnery spustí systém konkurenční YouTube.

Video stream | foto: Profimedia.cz

Japonská společnost Sony v pátek spustí novou službu, která uživatelům umožní sdílet přes internet amatérské videosekvence. Sony se tak zařadí po bok dalších firem, které už podobné služby nabízejí. K nejznámějším patří YouTube, kterou provozuje společnost Google.

Služba, kterou Sony zavede, bude ale zpočátku dostupná pouze v Japonsku. Na stejný trh míří i firmy News Corp a NBC Universal, které plánují podobné služby ještě v letošním roce. Většinou je vede snaha zajistit si růst tržeb a využít obliby tohoto druhu zábavy.

Služba, kterou Sony zavede, se bude jmenovat eyeVio, a firma ji později zřejmě spustí i v zahraničí. Nejprve si ji ale chce otestovat doma a podle odezvy se rozhodne, jak velký marketing jí bude věnovat.

"Je to součástí klidné softwarové revoluce, kterou Sony chystá," podotkl k plánům firmy její ředitel Howard Stringer. "Nabízí se zde možnost poslat amatérské záběry kamkoli budete chtít, kdykoli a komukoli, a to v chráněném prostředí," dodal.

Na rozdíl od YouTube, který na sebe poutá kritiku za to, že zároveň se službou mezi členy podporuje i pirátství a porušování autorského zákona, chce Sony obsah sekvencí pozorně sledovat. Sony věří, že tento model naláká i seriózní zájemce o prezentaci, kteří chtějí mít jistotu, že umístěním na nový web neutrpí jejich image.

"My se domníváme, že je zde poptávka po čistém a bezpečném místě, kde si firmy budou moci dělat reklamu," řekl mluvčí Sony Takeši Honma. Uživatelé si budou moci rozhodnout, kdo smí jejich prezentaci shlédnout, a jak dlouho mu bude k dispozici.

Google má službu YouTube teprve od loňska, kdy ji koupil za více než 1,6 miliardy dolarů. Záhy se ale dočkal kritiky, protože uživatelé v sekvencích měli i materiály chráněné autorským právem. Například společnost Viacom se teď kvůli tomu s Googlem soudí a chce po něm asi miliardu dolarů.

Google se začátkem roku podvolil k tomu, že bude na webu uživatele služby varovat před riziky používání materiálu chráněného autorským právem. Jen v loňském roce Google z webu YouTube odstranil téměř 30.000 sekvencí, a to na žádost japonských mediálních společností.

Nová služba eyeVio bude uživatelům dostupná zdarma. Sony ale doufá, že se jí podaří později vydělávat na příjmech z reklamy a na spojení s mediálními podniky. Služba nebude technicky omezena jen na přístroje Sony, takže by ji měli být schopni využívat i lidé s jinými přístroji, včetně iPodů od firmy Apple.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

KRACK: Key Reinstallation Attacks
Nepříjemné překvapení: I vaše wi-fi je zranitelná, odhalili experti

Bezpečnostní odborníci varují: zabezpečení bezdrátového připojení wi-fi pomocí WPA2 nelze považovat za bezpečné. Výzkumníci upozorňují, že zranitelností...  celý článek

Výpadek Facebooku 11.10.2017.
Je snad konec internetu? Facebook i Instagram mají výpadky

Uživatelé v USA i jinde na světě hlásí nedostupnost sociálních sítí Facebook a Instagram.  celý článek

Nová dvoutisícová bankovka má na líci kosmodrom Vostočnyj, na rubu je most ve...
Chystá se ruská digitální měna. Kryptorubl nebudou uživatelé těžit

Digitální měna, která má poněkud jiná pravidla, než jsme si zvykli, vzniká v Rusku. Zcela pod kontrolou ji bude mít stát.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.