náhledy
Modernizovaný Mi-171 díky nové makovici přečte SPZ vzdálenou a 10 km. Podle jeho pilotů je stroj modernizovaný za americké peníze vybaven nejlepím zařízením na světě. Na konzolách záměrně chybí prvky pasivní ochrany vrtulníku.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Vrtulník Mi 171. Přibyla mu stabilizovaná ploina s optoelektronickým systémem FLIR. Piloti ji říkají makovice.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Dalekohled makovice přečte SPZ na vzdálenost a 10 km. Zařízení FLIR umoňuje také běné a "noční" vidění, laserové měření vzdálenosti a laserové označení cíle.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Hlava pětilistého rotoru. Má nový tlumič vibrací (sniuje vibrace celého vrtulníku předevím při startu a přistání).
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Výsostné znaky jsou nenápadné. Identifikace stroje je elektronická.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Vyrovnávací rotor má průměr 3,91 metru.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
V zádi se nachází hydraulicky sklopná nájezdová rampa, která umoňuje rychleji i bezpečněji nakládat nebo vykládat materiál.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Mi-171 má tříkolový nezatahovatelný podvozek s dvojitou montáí pneumatik na příďové noze.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Kabina pojme 25 osob nebo 12 raněných na nosítkách. Má délku 5,34 m, ířku 2,32 m a výku 1,8 m. V přední části trupu je opatřena posuvnými dveřmi.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
V pilotní kabině přibyly multifunkční displeje, radionavigační systém (VOR, ILS, GS a MKR), havarijní radiostanice či povětrnostní radiolokátor. Samozřejmostí je vojenský GPS a odpovídač NATO.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Pancéřovaná kabina pilotů je třímístná a je vybavena podle standardů NATO.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Pancéřovaná kabina pilotů je třímístná a je vybavena podle standardů NATO.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Do kabiny pilotů se vstupuje z nákladního prostoru.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Modernizován byl také interkom.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Na bocích trupu jsou dvě hlavní palivové nádre o celkovém objemu 1 830 litrů.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
U levých bočních dveří se nachází původní ruský jeřáb s nosností 150 kg.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Vnějí boční závěsníky jsou pro čtyři přídavné palivové nádre. Válec nad dveřmi je topení kabiny.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Piloti se seznamují s novým vybavením kabiny.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Vrtulník MI-171 má mnoho společných dílů s Mi-8.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Původní závěsy výmetnice klamných cílů
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Nové závěsy výmetnice klamných cílů
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Modernizaci avioniky za dva miliony amerických dolarů u tří vrtulníků Mi-171 zaplatily USA.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Údrba jednoho z dvojice motorů TV3-117VM. Díky jejich výkonu a pětilistému rotoru má vrtulník praktický dostup 6 000 m.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Za pitotovými trubicemi, které slouí k měření rychlosti (dolní "tykadla") se nachází konzoly senzorů pasivní ochrany. Na nimi je přídavné pancéřování kabiny.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz