Čip obsahuje rovněž o 80 milionů tranzistorů více než GeForce 6, tedy celkem 302 milionů. Pro zajímavost je jich více než kolik ke svému provozu využívají např. Xbox (60M+9M), PS2 (43M+10.5M), GameCube (51M+21M) a Athlon FX55 (105.9M) dohromady. Plocha čipu je cca 333 mm čtverečních.
Čipset obsahuje novou CineFX 4.0 architekturu (včetně IntelliSample 4.0), která mimo jiné zahrnuje podporu nových funkcí jako High-Dynamic Range Rendering (HDR), který představuje menší revoluci v osvětlování scény. Dále je zde Ultra Shadow II technologie, která až čtyřnásobně zrychluje zpracování stínových efektů u scény, ve které se prolíná více zdrojů světla. K dispozici je také pokročilé 16x anizotropní filtrování, nové transparentní režimy multisampling a supersampling pro podporu antialiasingu (maskování neostrostí) i u objektů, které jsou vnitřními částmi jiných textur (např. tráva či listí). Zapomenout by se nemělo ani na Displacement Mapping (dislokované mapování), Multiple Render Targets (vícenásobné renderování), podpora formátu sRGB, algoritmy pro pokročilou bezztrátovou kompresy textur, barev a mnoho dalšího. Samozřejmostí již je podpora Direct X 9.0c, OpenGL 2.0, S3TC komprese a Shader Modelu 3.0. Ideální pro domácí kino Grafické akcelerátory 7800 GTX rovněž obsahují programovatelný video procesor zajišťující optimalizovanou kvalitu domácího videa pod odborným názvem High Definition H.264. Ten podporuje HDTV výstup, oficiálně se však jedná o technologii Pure Video, která mimo jiné přináší podporu post-processing efektů jako např. deinterlace obrazu, či gamma korekce odstraňující špatnou viditelnost, která vzniká např. při horším osvětlení scény. Potěší také vylepšená hardwarová akcelerace formátů MPEG-2 a WMV9, optimalizovaná teplota barev, možnost zaznamenávání videa v reálném čase bez ztráty kvality. Grafika podporuje i technologii Microsoft Video Mixing Renderer pro akceleraci přehrávání více video streamů prostřednictvím renderovací části čipu se specifickými vlastnostmi pro každé jednotlivé okno a další funkce. G70 podporuje Windows Longhorn Karty založené na čipu G70 jsou rovněž připravené pro nadcházející operační systém Windows Longhorn, a to díky plné podpoře nového grafického rozhraní Windows Graphics Foundation 1.0 a Longhorn Display Driver Modelu (LDDM). Karta podporuje maximální rozlišení 2048x1536 při obnovovací frekvenci 85 Hz. Ovladače ForceWare 75 jsou první, které nové jádro oficiálně podporují. Cena GeForce 7800 GTX by se měla pohybovat kolem $600 USD, tedy cca 14 500 Kč a bude se dodávat výhradně pro sběrnici PCI Express x16. Brzy by se rovněž měla objevit verze Ultra s vyššími taktovacími kmitočty, výkonnějším chladičem a 512 MB paměti. Spotřeba GeForce 7800 GTX v jednoslotovém řešení se pohybuje kolem 100 Wattů, což není mnoho (GF 6800 Ultra v SLI má 220 W) a je zhruba o 2 cm delší než GeForce 6800 Ultra. Výkon Na následujících grafech vidíme, že v některých případech je GeForce 7800 GTX výkonnější než GeForce 6800 Ultra v SLI. U hry Eve je zase zřejmé, že podpora technologie SLI od Nvidie není ze strany této hry prakticky žádná a celkový výkon může být dokonce degradován.Shrnutí
Mezi největší výhody této nové série celkově patří výborný výkon, vyšší obrazová kvalita, nevelká spotřeba s přihlédnutím k výkonu, podpora režimu SLI pro zapojení dvou karet současně a nižší hlučnost chladiče než u série GeForce 6. Mezi nevýhody patří zejména fakt, že technologie SLI obsahuje stále staré specifikace, tedy pouze dva duální režimy, které si bohužel nenajdou uplatnění u všech her. Také cena pohybující se u prvních modelů v oblastech nad 18 000 Kč s DPH, bude limitujícím faktorem, který minimálně zpočátku mnohé odradí. Zdroj: www.anandtech.com, www.tomshardware.com