Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


„Šílenství“ může začít. Facebook povolil GIF obrázky v komentářích

  11:35aktualizováno  11:35
Ultrakrátká animace s pointou, tak by se dal stručně popsat nejčastěji používaný (pohyblivý) obrázek ve formátu GIF. Jen přes Messenger se jich loni poslalo přes 13 miliard. Teď je Facebook umožní sdílet i přímo v komentářích.

GIF už jde používat i v komentářích na Facebooku. | foto: Facebook

Jsou lidé, kteří dokážou pomocí GIFů vyjádřit prakticky cokoliv a nic jiného v komunikaci přes komunikátory typu Messenger ani nepotřebují. Stejným způsobem se nyní budou moci vyjadřovat i v komentářích pod příspěvky na Facebooku (přímo ve statusech šel používat GIF už dávno).

Definice formátu GIF

GIF (Graphics Interchange Format, zatím se může vyslovovat džif i gif) je grafický formát určený pro rastrovou grafiku. GIF používá bezeztrátovou kompresi LZW, na rozdíl například od formátu JPEG, který používá ztrátovou kompresi. GIF je tedy vhodný pro uložení tzv. pérovek (nápisy, plánky, loga). GIF umožňuje také jednoduché animace.

Tento formát má však jedno velké omezení — maximální počet současně použitých barev barevné palety je 256 (8 bitů), v případě animace pak umožňuje využít odlišné palety 256 barev pro každý snímek.

Zdroj: Wikipedia.cz

GIF neboli Graphics Interchange Format slaví dnes už 30 let od svého vzniku a jeho popularita neklesá. Nejvíce animací se podle serveru CNET pošle vždy 1. ledna. Přes 400 milionů rozpohybovaných obrázků většinou nepřekvapivě, ale vtipně nějakým způsobem reflektuje různé fáze opilosti / oslav nového roku.

Facebook podobně jako u Messengeru umožní vybírat GIFy z rozsáhlé knihovny podle zadaného slovního popisu. Zároveň sem zařadí i nové exkluzivní animace od různých slavných autorů.

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg chce zároveň ukončit debatu o tom, jak se zkratka GIF správně vyslovuje. Běžně se používá „gif“. Sám autor formátu Steve Wilhite totiž už kdysi prohlásil, že správná výslovnost je „dživ“. Jeho názor však byl slušně řečeno nevyslyšen. Facebook chce nyní debatu ukončit veřejným hlasováním.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Tipy na zajímavé weby: aby vás nenapálil podvodný e-shop

Nenaletět nějakému podvodníkovi, který se vydává za provozovatele internetového obchodu, pomůže ověření e-shopů na Dtest.cz. Nejen průvodce světem restaurací,...  celý článek

Aplikace Uber
Apple nechal Uberu vlastní funkci, která umí nahrávat obrazovku uživatelů

Apple umožnil taxikářské aplikaci Uber kvůli aplikaci pro hodinky iWatch snímat obrazovky mobilních zařízení.   celý článek

Pivníci.cz
Tipy na zajímavé weby: Se stránkou plnou piv se vám bude hodit hlídání

Hodnocení piv, kam na ně zajít a kde jsou u nás pivovary, najdete na Pivníci.cz. Na hodinu, na dvě či celý den. Potřebujete pohlídat děti prověřenou chůvou?...  celý článek

Kočárky, které přežijí i dva raubíře.
Kočárky, které přežijí i dva raubíře.

Přečtěte si recenze kočárků na eMimino.cz a vyberte ten nejlepší.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.