Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Google laškuje s Hláškami, chce konkurovat Facebooku?

  19:21aktualizováno  19:21
Služba Google Buzz, česky nazvaná Hlášky Google, má umožnit snadné a rychlé sdílení krátkých hlášek napříč sociálními sítěmi. Je integrována do Gmailu. Slibuje pokročilé mobilní funkce, chatování i sdílení fotografií se skupinou přátel.

Google Buzz

"V dnešním světě plném "statusů", tweetů a aktualizovaných videí je stále obtížnější jednotlivé položky nějak uspořádat," apeluje Google při představování nové služby Google Buzz na uživatele sociálních sítí. 

Hlášky Google mají přinást nový a jednodušší způsob sdílení aktualizací, fotografií, video souborů a udržování společenské konverzace tvrdí Google.

Google novou službou zřejmě reaguje na aktivity Facebooku, který nabírá na síle a mimo jiné pravděpodobně chystá svůj vlastní e-mail. Více v článku Facebook prý chystá vlastní e-mail. Říká se mu zabiják Gmailu.

Přímý přenos z uvedení Google Buzz

Na YouTube bylo možné sledovat přímý přenos v angličtině.

On-line emailový klient společnosti Google přitom patří dlouhodobě ke třem nejoblíbenějším. Naopak v oblasti sociálních sítí zatím Google mezi významné hráče nepatří. Jsou tu samozřejmě projekty typu Orkut, OpenSocial, Google Wave nebo gTalk. Ovšem Google Buzz slibuje smysluplnou integraci přímo do Gmailu.

Pokud by se jednalo o zdařilý a použitelný nástroj, může velmi rychle získat velké množství uživatelů - ti se totiž budou rekrutovat přímo z miionů uživatelů adresy gmail.com (či googlemail.com) po celém světě.

"Google Buzz dokáží efektivně využít stávajících sociálních kontaktů uživatele v Gmailu a na základě historie emailových zpráv a chatu mu nabídnout nové přátele," tvrdí zástupci Googlu.

Google Buzz - preview

Google Buzz - preview

Hlášky Google rovněž umožňují snadné sdílení aktualizací, a to jak veřejně, tak privátně, takže uživatel nemusí používat různé nástroje ke sdílení dat s různým publikem nebo skupinami přátel.

Buzz ví, kde právě jste 

Google Buzz umí spolupracovat i s GPS v mobilech a přidávat k jednotlivým statusům polohu uživatele. Jednoduše se pomocí tlačítka "Nearby" podíváte, kdo je právě blízko vás.

Vaše poloha i poloha ostatních uživatelů služby se vám zobrazí na mapě (Google Maps) přímo na mobilu. Jednotlivé statusy, které se na mapě objeví jako malé komiksové obláčky můžete rozklikávat a samozřejmě okomentovat. Teoreticky se tak okamžitě dovíte, že kousek od vás přistáli mimozemšťané. Stačí, aby to někdo hodil na Google Buzz.  

Google službu nabízí jako jako otevřený systém a podporuje integraci s aplikacemi Picasa, Google Reader, Flickr, Blogger a Twitter. Další funkce a služby mají následovat.

Vývojáři a poskytovatelé služeb, kteří budou chtít integrovat Hlášky se svými produkty, mohou využít jednoduché API, které časem nahradí plnohodnotné API.

Google Buzz by také rád vyřešil paradox sociálních sítí - příliš mnoho bezvýznamných informací. Jak na to půjde? Uvidíme.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Tipy na zajímavé weby: aby vás nenapálil podvodný e-shop

Nenaletět nějakému podvodníkovi, který se vydává za provozovatele internetového obchodu, pomůže ověření e-shopů na Dtest.cz. Nejen průvodce světem restaurací,...  celý článek

Vizualizace struktury diskuze Kialo.com
Dá se na internetu diskutovat rozumně? Platforma Kialo to chce zkusit

Nová platforma chce nabídnout nástroj pro racionální debaty. Snaží se o to především strukturováním diskuze a upřednostňováním podepřených argumentů.  celý článek

Politici a sociální sítě
Urážky, trapasy i nesmysly: jak čeští politici bojují na sociálních sítích

Předvolební kampaň vrcholí a při rozhodování voličů hraje vliv i to, jak politici vystupují na sociálních sítích. Ne všichni si na nový svět krátkých,...  celý článek

Kočárky, které přežijí i dva raubíře.
Kočárky, které přežijí i dva raubíře.

Přečtěte si recenze kočárků na eMimino.cz a vyberte ten nejlepší.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.