Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Google nechce slevu zadarmo. Za „slevomat“ prý nabízí až 100 miliard

  12:56aktualizováno  12:56
Společnost Groupon.com vydělává miliardy měsíčně tím, že šetří lidem stokoruny. Podle spekulací New York Times a TechCrunch.com se o akvizici Grouponu teď po Yahoo uchází i Google. Cena se prý vyšplhala na závratných 5,3 miliard dolarů, tedy kolem 100 miliard korun.

Google prý usiluje o nákup hromadného nakupovače Groupon.com | foto: Sanja Gjenero, sxc.huSXC.hu

V Americe je také slevoserverů nepočítaně, ale vládne zde jejich uznávaný zakladatel, Groupon.com, který slevovou mánii v roce 2008 odstartoval (ačkoli myšlenka je mnohem starší).

Slevoservery i v ČR

Není těžké pochopit, proč jsou hromadné slevonakupovače tak oblíbené. Kdo by neměl rád slevy? V Česku se objevily počátkem roku 2010, českých klonů jsou celé desítky.

Se ziskem přes 50 milionů dolarů měsíčně je pochopitelné, že Groupon upoutal zrak velkých investorů. Dvořilo se mu údajně Yahoo, které dostalo košem. A prý i Google, který by mohl být úspěšnější. Podle Vator News nabídl Google za Groupon.com šťavnaté 2,5 miliardy dolarů, nyní už se ale mluví o částce až šestimiliardové.

"Spekulace a fámy zásadně nekomentujeme," odmítl se k údajným vyjednáváním vyjádřit Google. Ani od Grouponu zatím novináři žádnou reakci neslyšeli. Vyjednávání tak symbolicky probíhá i přes média, která postupně přinášejí stoupající údajně nabízené částky.

Co to může znamenat?

Pro Google je Groupon zřejmě cestou, jak se naplno obout do prodeje na internetu. V oblasti eshopů zatím příliš nezazářil, ačkoli Google Checkout i další experimenty se rozhodně neztratily.

Za povšimnutí stojí především fakt, že Groupon se specializuje na lokální nabídky.

V době, kdy mobilní internet patří k běžnému kanálu a geolokace si podmaňuje další a další sociální sítě, je lokálnost Grouponu velkým přínosem pro tak globální společnost, jako je Google.

Rozumné propojení Grouponu s Mapami Googlu nebo vyhledáváním zboží by mohlo dopadnout velmi použitelně. Navíc by případná akvizice mohla udělat prostor pro nástup Grouponu do Česka, právě skrze Google, který zde již zastoupení má a rád si na naší internetové populaci zkouší nové služby.

Zdroje:

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Facebook po roce odkrývá, jakým způsobem mohlo Rusko ovlivnit americké...
PŘEHLEDNĚ: Facebook ukázal, jak jej během voleb zneužila ruská propaganda

Rusové si přes stovky prostředníků koupili v roce 2016 ohromné množství reklamy na Facebooku. Cílily na americké voliče v klíčových státech. Reklamy podle...  celý článek

Skleněný most na hoře Yuntai
Infarktový žertík vyděsil turisty na skleněném mostě, kilometr nad zemí

Turisty v čínské provincii Hebei vyděsil žertík provozovatelů skleněného mostu na hoře Yuntai. Ve výšce více než 1 000 metrů nad zemí to musí být hrozivý...  celý článek

Výpadek Facebooku 11.10.2017.
Je snad konec internetu? Facebook i Instagram mají výpadky

Uživatelé v USA i jinde na světě hlásí nedostupnost sociálních sítí Facebook a Instagram.  celý článek

Kočárky, které přežijí i dva raubíře.
Kočárky, které přežijí i dva raubíře.

Přečtěte si recenze kočárků na eMimino.cz a vyberte ten nejlepší.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.