Google prý usiluje o nákup hromadného nakupovače Groupon.com

Google prý usiluje o nákup hromadného nakupovače Groupon.com | foto: Sanja Gjenero, sxc.huSXC.hu

Google nechce slevu zadarmo. Za „slevomat“ prý nabízí až 100 miliard

  • 18
Společnost Groupon.com vydělává miliardy měsíčně tím, že šetří lidem stokoruny. Podle spekulací New York Times a TechCrunch.com se o akvizici Grouponu teď po Yahoo uchází i Google. Cena se prý vyšplhala na závratných 5,3 miliard dolarů, tedy kolem 100 miliard korun.

V Americe je také slevoserverů nepočítaně, ale vládne zde jejich uznávaný zakladatel, Groupon.com, který slevovou mánii v roce 2008 odstartoval (ačkoli myšlenka je mnohem starší).

Slevoservery i v ČR

Není těžké pochopit, proč jsou hromadné slevonakupovače tak oblíbené. Kdo by neměl rád slevy? V Česku se objevily počátkem roku 2010, českých klonů jsou celé desítky.

Se ziskem přes 50 milionů dolarů měsíčně je pochopitelné, že Groupon upoutal zrak velkých investorů. Dvořilo se mu údajně Yahoo, které dostalo košem. A prý i Google, který by mohl být úspěšnější. Podle Vator News nabídl Google za Groupon.com šťavnaté 2,5 miliardy dolarů, nyní už se ale mluví o částce až šestimiliardové.

"Spekulace a fámy zásadně nekomentujeme," odmítl se k údajným vyjednáváním vyjádřit Google. Ani od Grouponu zatím novináři žádnou reakci neslyšeli. Vyjednávání tak symbolicky probíhá i přes média, která postupně přinášejí stoupající údajně nabízené částky.

Co to může znamenat?

Pro Google je Groupon zřejmě cestou, jak se naplno obout do prodeje na internetu. V oblasti eshopů zatím příliš nezazářil, ačkoli Google Checkout i další experimenty se rozhodně neztratily.

Za povšimnutí stojí především fakt, že Groupon se specializuje na lokální nabídky.

V době, kdy mobilní internet patří k běžnému kanálu a geolokace si podmaňuje další a další sociální sítě, je lokálnost Grouponu velkým přínosem pro tak globální společnost, jako je Google.

Rozumné propojení Grouponu s Mapami Googlu nebo vyhledáváním zboží by mohlo dopadnout velmi použitelně. Navíc by případná akvizice mohla udělat prostor pro nástup Grouponu do Česka, právě skrze Google, který zde již zastoupení má a rád si na naší internetové populaci zkouší nové služby.

Zdroje: