Google přichází s novou kategorií označování výsledků vyhledávání, která by měla uživatelům vyhledávače usnadnit život. Pokračuje tak ve svém boji s falešnými zprávami, pirátským obsahem či vyděrači. Firmě s tím pomáhá armáda lidí, kteří se řídí speciálními instrukcemi.
Návod na internet
Zhruba 160 stran má návod, podle něhož postupují lidé prověřující potenciálně závadný obsah ve vyhledávání. Vedle popisu toho, jak označit nějakým způsobem problematické weby, jsou zde i kritéria pro důvěryhodnost. Takových „kontrolorů obsahu“ má Google podle serveru Search Engine Land asi 10 tisíc po celém světě.
Za důvěryhodné jsou například označeny stránky novin, které získaly sedm novinářských Pulitzerových cen. Nedůvěryhodný je naopak zpravodajský web obsahující gramatické chyby a překlepy.
Není to ale vždy tak jednoduché. Firma má ve zmíněném návodu kategorii výsledků, které jsou označeny jako False to Meet, což znamená, že jsou hodnotné jen pro minimální množství lidí nebo nikoho. Jinými slovy, že se konkrétní výsledek vyhledávání minul s požadavky tazatele.
Do této kategorie spadá řada problematických webů, včetně těch, které mají nové označení „upsetting--offensive“. Právě v této kategorii bude zařazen i urážlivý a útočný obsah.
Samotné označení zmíněnou značkou by nemělo výsledek přímo penalizovat, jako je tomu třeba u pirátského obsahu, ale naopak dostanou přednost weby, které mají důvěryhodný obsah.
Postiženy budou weby s útoky proti osobám nebo skupinám obyvatel podle jejich pohlaví, rasy nebo víry. Níže v seznamu vyhledávaných webů se mohou ocitnout i nepřesné nebo jinak pochybné informace.