Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Google+ má přes dvě miliardy uživatelů, více než Facebook

  11:27aktualizováno  11:27
Podle odhadů překročil počet registrovaných uživatelů služby Google+ dvě miliardy. Nejpoužívanější sociální síť Facebook se přitom chlubí „pouhou“ miliardou uživatelů, ale zato jsou „denně aktivní“. Kde Google+ nabralo miliardy uživatelů a proč je stále jedničkou Facebook?

„Do listopadu 2012 dával údaje o počtu uživatelů k dispozici přímo Google. A poté jsme je začali počítat sami,“ vysvětluje programátor Greg Miernicki. Spolu s Francoisem Beaufortem monitorují přibližně padesát tisíc souborů (XML seznamů), ze kterých každý den čerpají seznam účtů na síti Google+. V sobotu 18. října 2014 počet uživatelů překročil dvě miliardy.

Jde o jeden z mála konkrétních odhadů počtu uživatelů Google. Nepřímo jde na počet uživatelů usuzovat například z počtu stažení mobilních aplikací. Třeba aplikace Gmail pro Android letos v květnu překonala miliardu instalací.

Mezi oblíbené dílčí funkce Google+ patří automatická záloha fotek (zde z mobilu...

Mezi oblíbené dílčí funkce Google+ patří automatická záloha fotek (zde z mobilu s operačním systémem Android).

Google Hangouts je další část Google+, která si žije vlastním životem.

Google Hangouts - další část Google+, která si žije vlastním životem.

Dvě miliardy uživatelů, to zní naprosto nereálně. Zvláště v případě sociální sítě, která je pověstná tím, že ji navzdory propagaci firmou Google používá tak málo lidí. Je nutné si uvědomit, že číslo dvě miliardy nemluví o „aktivních uživatelích“. S trochou nadsázky lze říci, že jde o „počet uživatelů služeb Google, kteří si výslovně nezrušili Google+“.

Google+ není Facebook od Googlu

Připomeňme, že společnost udělala řadu mnohdy nepopulárních až kontroverzních kroků, aby na Google Plus nalákala uživatele z jiných služeb. Plusko tlačil Google lidem, kteří chtěli nový Gmail účet, diskutující na populárním YouTube zjistili, že najednou potřebují Google+, aby mohli vkládat komentáře pod videa. Byl to jeden z těch méně populárních kroků.

Fotogalerie

Od té doby se Google poučil a svou síť Google+ prosazuje tak nenápadně, že někteří spekulují, jestli ji Google neplánuje úplně uzavřít poté, co odešel Vic Gundotra, který vedl vývoj sítě od samého počátku. Nový šéf Google+ David Besbris však podobné zvěsti odmítá: „Jsme s postupem Google+ velmi spokojeni. Larry Page to řekl, když Vic odcházel: společnost Google stojí za touto sociální sítí a bude ji dále rozvíjet. Lidé podceňují, jak Google+ pomáhá lidem sledovat jejich zájmy.“

Na začátku byl Google+ spíše Facebookem v barvách Googlu, ale od té doby nové funkce vedly G+ jiným směrem - více na mobil, více k uzavřeným kruhům a polosoukromému sdílení, více směrem k fotografiím a komunikaci v reálném čase. „Lidé mají pocit, že Google+ je náš pokus, jak dělat něco jako někdo jiný, s kým chceme soupeřit,“ říká Besbris a vyhýbá se při tom použití slova Facebook. „Ale to my neděláme. Nechceme dělat službu proto, že už ji dělá někdo jiný.“

Cesta vede skrze Fotky a Hangouts

Pokud srovnáme údajnou dvoumiliardovou hranici s popularitou zařízení s operačním systémem Android, rázem tušíme, odkud vítr vane. A odkud se berou ty miliony nových uživatelů denně. Mobilní operační systém Android (open-source spravovaný firmou Google) nabízí novým uživatelům hned dvě na první pohled užitečné služby.

  • Fotografie - Od prvního přihlášení na Android máte možnost ukládat si fotky z telefonu automaticky do cloudu od Googlu. Pokud to děláte, využíváte s největší pravděpodobností Google+. Ten nabízí aplikaci Photos s řadou zjednodušení, včetně automatických úprav a výběrů fotek. Zajímavá je také funkce AutoAwesome, která vám z fotek automaticky sestaví koláž, animaci nebo vybere nejlepší fotku ze série.
  • Hangouts - Více než schopný konkurent kecálků jako Messenger nebo WhatsApp od Facebooku. Zvládá textování, hlasové hovory, telefonování, posílání obrázků a propojuje počítač, mobil i tablet. Navíc se může starat i o vaše SMS, pokud mu to dovolíte. A ani nevíte, že vlastně používáte Google+.
Statistiky Facebook.com operují s denními a měsíčními uživateli.

Statistiky Facebook.com operují s denními a měsíčními uživateli. Každý den třeba Facebook na mobilu otevře 654 milionů lidí, měsíčně je to 1,07 miliardy. Na počítači je to pak měsíčně 1,32 miliardy (data z června 2014).

Podle některých odhadů je pouze 38 % registrovaných uživatelů Google+ skutečně aktivní. Pokud bychom aktivitu definovali jako každodenní návštěvu přehledu zpráv na plus.google.com, tak bude aktivita ještě mnohem nižší. Facebook si naproti tomu může dovolit citovat miliardové statistiky i u denních aktivních uživatelů.

Ale pro úspěch Googlu není momentálně důležité, jestli si prohlížíte novinky a statusy, nebo „jen“ sdílíte fotky a komunikujete s přáteli. Jste v jejich síti a oni jen musí najít způsob, jak si vás postupně získat ještě více. Ale nebude snadné vyhovět všem, mají v síti zaháčkované dvě miliardy lidí.

.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Severní Korea odpálila další mezikontinentální balistickou raketu a uvedla, že...
YouTube zastavil propagandistický kanál Severní Koreje. Analytikům chybí

YouTube se rozhodl zablokovat kanály „Stimmekoreas“ a „Uriminzokkiri”, které sloužily Severní Koreji k šíření propagandy,  celý článek

Falešná stránka napodobující mBank
Pozor na podvodné SMS, mBanka varuje před novým útokem

Na zákazníky banky mBank cílí nový útok, který se z nich snaží vylákat přihlašovací údaje.  celý článek

Homepage bankovnictví Servis24.
Uživatelé Servis24 hlásí omezení dostupnosti, nebude to prý trvat dlouho

Elektronické bankovnictví České spořitelny se dnes potýká se zhoršenou dostupností služeb pro některé klienty.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.