Již od června 2011, kdy Google spustil svůj zatím nejreálnější pokus o sociální síť schopnou konkurovat dominujícímu Facebooku, se diskutovalo o tom, jak a kdy otevře "plusko" firmám a organizacím. Pokud by to udělal příliš brzy, byla by síť plná komerčních profilů a reklam, což by mnoho lidí nelákalo. Na druhou stranu jsou lidé z Facebooku zvyklí nacházet na sociální síti obsah médií, značek, umělců nebo oblíbených sdružení.
Google spekulace přerušil a otevřel svou sociální síť firmám, klubům, umělcům, tedy prakticky komukoli, kdo by si zde chtěl založit stránky.
"Firmám a značkám pomůže Google+ spojit se se zákazníky a fanoušky, kteří si vás zamilovali. Nejenže vás budou moci doporučit pomocí tlačítka +1 nebo si vás přidat do kruhů a dlouhodobě vás sledovat. Mohou s vámi strávit skutečný čas, tváří v tvář," píše Google.
"Stačí, když začnete sdílet, a brzy se objeví fanoušci a zákazníci, co vás budou chtít pozdravit."
Google Plus nabízí hned od začátku čitelné rozdělení role osobní a role firemní: vždy jasně vidíte, zda právě vystupujete za sebe či za firmu, jejíž profil spravujete. Facebooku trvalo dlouho, než tuto důležitou maličkost implementoval. O stránku se zatím může starat jen jeden administrátor, což pravděpodobně Google brzy napraví.
- sledujte Technet.cz na Google+, na Twitteru i na Facebooku
Oproti Facebooku nabízí Google firmám osobnější propojení se zákazníky, například skrze videokonference, jak Google názorně předvedl na videu s prodavačem kol (Jeho stránka teď mimochodem díky reklamě Google zažívá nápor fanoušků z celého světa a prodavač cykloobchůdku se jim svěřuje, že neví, jestli se všemi dokáže udržet kontakt).
Stránku si můžete vytvořit na Google Plus zde.
Přímé propojení rovnou z vyhledávání
Aby Google podpořil přímou návaznost na vyhledávání (tedy nejsilnější doménu Google), změnila i funkci operátoru "+". Pokud nyní zadáte znak + před název firmy, dostanete se přímo na její stránku na Google+ a můžete se rovnou zařadit mezi fanoušky této firmy. Tato funkce, nazývaná Direct Connect, zatím funguje pouze experimentálně a pro několik málo firem: Google, Toyota nebo Pepsi. Google slibuje, že brzy objasní pravidla, za kterých můžete použít Direct Connect.
Za necelý půlrok se na sociální síť Google Plus přihlásilo 40 milionů uživatelů. Google má přesto v oblasti sociálních sítí co dohánět, hegemon Facebook zde kraluje více než 800 milionům uživatelů. Otevření se organizacím přinese novou dynamiku do interakcí na síti Google Plus, neboť většina organizací, které jsou na Facebooku a Twitteru, nebudou mít se vstupem na další sociální síť problém.