Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Google pod palbou dalších gigantů

aktualizováno 
Úspěch vyhledávače Google vyvolává nejen obdiv, ale i závist. Možná i proto se s Googlem patrně rozejde Yahoo! a koncern Microsoft vyvíjí vlastní technologii vyhledávání, která bude hlavní zbraní v připravované válce.
Google již není, co býval. Původně prostý internetový vyhledávač nyní nabízí například betaverzi služby, která provádí automatické rešerše zpravodajských zdrojů. Ve zkušením provozu je také možno využít překladatelských schopností Google, které vám dovolí zobrazit mnohé exotické stránky v některém evropském jazyce, i když s problémy, které vyplývají ze strojového překladu.

Co možná některé partnery také nepotěšilo, byla služba Froogle, která umožňuje vyhledávat v produktových cenících. Tyto a další služby mohly některé společnosti, které na svých stránkách využívají systém Google, interpretovat jako zásah do svého pole působnosti. Další zisk, který může být někomu trnem v oku, očekává Google od sponzorovaných odkazů. Některé z nich se na základě dohody mohou navíc objevit na stránkách možná největšího elektronického obchodních domu Amazon.com.

Yahoo! pracuje na vlastním vyhledávači

Možná, že výše zmíněné rozšiřování služeb pod hlavičkou Googlu přivedlo společnost Yahoo! k nápadu, že bude vyvíjet vlastní vyhledávací systém. Již za několik dní se má tato nová vyhledávací služba nabízet jako alternativa k vyhledávači od Google. Není přitom bez zajímavosti, že právě Yahoo! byl jedním prvních portálů, který tehdy ještě nepříliš rozšířený a známý systém vyhledávání made by Google využil a podpořil.

Nyní tedy samotný Yahoo! přichází s vyhledávačem, o kterém tvrdí, že nabízí uživatelsky přijatelnější rozhraní a mnohem rychlejší cestu k dobrání se té správné informace. Má se tak stát v důsledku omezení bannerové a grafické reklamy. Yahoo! si navíc od této nové služby slibuje, že by jej mohla znovu posunout ke stupínkům vítězů v oblasti vyhledávacích nástrojů. Sami můžete na adrese search.yahoo.com  posoudit, jak se to portálu povedlo.

Google mohl podobný tah čekat již minimálně od prosince minulého roku, kdy Yahoo! provedl akvizici společnosti Inktomi. Ta se totiž již delší dobu zabývala vývojem vlastního prohledávacího nástroje. Cena kolem 235 miliónů amerických dolarů napověděla, že to Yahoo! myslí opravdu vážně. Dá se říci, že k tomu byl zmíněný portál tak trochu donucen. Stále více uživatelů totiž využívá vyhledávacích služeb než katalogizovaných odkazů, které byly kdysi prvním místem, kam se člověk hledající informaci obrátil.

Microsoft nespí

Ani společnosti Microsoft nedává poměrně rychlý úspěch Googlu spát. Na začátku tohoto měsíce vyplavalo na povrch, že Microsoft hodlá poměrně razantně vtrhnout do vod, které Goole ovládá. Miscrosoft k tomu hodlá vytvořit zcela nový vyhledávací systém, který má být dle firemních slov výkonnější než jakékoliv dosavadní technologie. Co si pod slovem výkonnější ale máme představit, zdroje z Microsoftu neuvádějí. Proto se zatím budeme muset spokojit s informacemi, že produkt má být prezentován ke konci příštího roku.

Na poli vyhledávačů bude horko

Zdá se, že se po letech relativního klidu strhne v oblasti vyhledávačů poměrně ostrý boj. Mnoho firem vidí poměrně značný růstový potenciál, který slibuje stále větší ochota lidí využívat k práci na internetu právě služeb vyhledávačů. Google si určitě nenechá nic líbit a bude tvrdě bojovat o své pozice. Tlačit na něj budou nejenom Yahoo! a Microsoft, ale i mnohé relativně nové a neznámé projekty, jakými jsou například Teoma nebo Vivisimo či Wisenut a v českém prostředí Jyxo..





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Facebook po roce odkrývá, jakým způsobem mohlo Rusko ovlivnit americké...
PŘEHLEDNĚ: Facebook ukázal, jak jej během voleb zneužila ruská propaganda

Rusové si přes stovky prostředníků koupili v roce 2016 ohromné množství reklamy na Facebooku. Cílily na americké voliče v klíčových státech. Reklamy podle...  celý článek

Vizualizace struktury diskuze Kialo.com
Dá se na internetu diskutovat rozumně? Platforma Kialo to chce zkusit

Nová platforma chce nabídnout nástroj pro racionální debaty. Snaží se o to především strukturováním diskuze a upřednostňováním podepřených argumentů.  celý článek

FarmaNaDlani.cz
Tipy na zajímavé weby: Kde nakoupit na farmách, ukáže interaktivní mapa

Čím dál víc lidí zajímá, kde se dá nakupovat lokálně a ne od velkovýrobců či zahraniční produkty. Pěstitele a výrobce snadno najdete na mapě FarmaNaDlani.cz....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.