Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Google nastražil past na Microsoft. Prý krade výsledky jeho vyhledávání

  10:22aktualizováno  10:22
Vyhledávač Bing u nás hledá víc než jen inspiraci, tvrdí inženýři z Googlu. Prý mají i důkaz. Microsoft to nepopírá, říká, že relevanci stránek ve výsledcích vyhledávání posuzuje podle mnoha kritérií.

Bing bere z Googlu výsledky vyhledávání | foto: Technet.cz

Pokud máte nainstalovanou vyhledávací lištu Bing a přihlásili jste se do (dobrovolného) programu pro vylepšování výsledků vyhledávání, možná i skrze vás proudila data o tom, co uživatelé Googlu vyhledávají a na jaké výsledky klikají. Výsledky měl Microsoft využívat pro svůj vlajkový vyhledávač Bing. Odborníkovi na vyhledávače Danny Sullivanovi to řekl Amit Singhal, který je zodpovědný za výsledky vyhledávání Googlu.

"Zasvětil jsem svou kariéru vylepšování vyhledávače," říká Singhal. "Nevadí mi, že konkurence vyvíjí inovativní algoritmus. Ale opisování (našich výsledků), tomu já neříkám inovace."

True

V Googlu prý poprvé pojali podezření, když testovali opravy překepů (ono známé "Měli jste na mysli: překlepů?"). Srovnávali, jak Google a Bing s překlepy zachází, a všimli si, že Bing někdy ukázal relevantní výsledky, aniž by překlep opravil.

Inženýry v Googlu tedy napadlo toto podezření otestovat. Vytvořili zcela obskurní řetězce ("hiybbprqag", "ndoswiftjobinproduction" a stovku dalších) a ručně jim ve výsledcích vyhledávání přiřadili zcela nesouvisející stránky. Pak několik zaměstnanců Google nainstalovalo Bing toolbar, aktivovalo Suggested Pages (funkce Internet Exploreru, doporučující související stránky) a začalo na Googlu hledat hiybbprgag a klikat na první (narafičený) odkaz v pozměněném vyhledávání.

Během dvou týdnů se tyto zcela nesouvisející stránky začaly objevovat i v dotazech na Bing. Před začátkem experimentu přitom nebyly ani na Googlu, ani na Bing.

True

V komentářích pod Sullivanovým článkem se pak oba vyhledávače, v zastoupení svých zaměstnanců, maličko špičkovaly. Microsoft nejprve popřel, že by výsledky kopíroval, načež Google oponoval, že toto kopírování se v testech jasně ukázalo. Microsoft později vydal krátké prohlášení, ve kterém píše, že "programy, které slouží ke zlepšení výsledků vyhledávání, jsou dobrovolné a využívají mnoho různých vstupů a signálů."

Stefan Weitz, zastupující Bing, dokonce zkusil obrátit celý experiment proti Googlu: "Experiment Googlu je nejspíš něco, co tyto signály schválně zkresluje." Podrobněji se tým vyhledávače Bing vyjádřil k Sullivanovu článku na blogu Bing Search Blog: "Aby bylo jasno, učíme se od všech našich zákazníků." Experiment Googlu a jejich nařčení označili za svého druhu kompliment, který ale prý nepřesně ilustruje, jak data získaná od uživatelů využívají.

Microsoftu také vadí načasování, Google s tímto odhalením přišel právě před v pro Bing důležitou událostí, konferencí Farsight.

Zdroje:

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Homepage bankovnictví Servis24.
Uživatelé Servis24 hlásí omezení dostupnosti, nebude to prý trvat dlouho

Elektronické bankovnictví České spořitelny se dnes potýká se zhoršenou dostupností služeb pro některé klienty.  celý článek

Russia Files na Wikileaks.org
Wikileaks začaly zveřejňovat data o ruské firmě, která prý pomáhá špehovat

Web Wikileaks.org zveřejnil první část uniklých dat, která ukazují, jakým způsobem Ruská federace masově sleduje provoz na síti internet. První část...  celý článek

Severní Korea odpálila další mezikontinentální balistickou raketu a uvedla, že...
YouTube zastavil propagandistický kanál Severní Koreje. Analytikům chybí

YouTube se rozhodl zablokovat kanály „Stimmekoreas“ a „Uriminzokkiri”, které sloužily Severní Koreji k šíření propagandy,  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.