Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Google se postavil za své uživatele, některým ale rozeslal virus

  11:46aktualizováno  11:46
Vyhledávač Googlu znovu připomněl, že nevydá data svých uživatelů. Možná si tak v médiích napraví reputaci po nešťastném hromadném emailu, který obsahoval virus. A kam kráčí Web 2.0?

Dáme jim data, nedáme jim data... | foto: Profimedia.cz

Na Web 2.0 Summitu v San Franciscu, kde se sešli přední hráči na poli internetových technologií, se Google opět veřejně postavil na odpor jakémukoli sdělování uživatelských dat Bílému domu. Připomeňme, že vláda USA chtěla po velkých internetových společnostech nabízejících vyhledávání seznam hledaných slov, která uživatelé hledají, a další data.

Hodlala prý jejich analýzou např. odhalovat nebezpečné zločince a další vzorce chování uživatelů na internetu. Zatímco některé firmy (např. AOL, Microsoft) byly připraveny požadavku více či méně vyhovět, Google odmítl dát data svých uživatelů k dispozici. Dohra u federálního soudu mu dala za pravdu.

Šéf vyhledávače Google, Eric Schmidt, tedy opět zopakoval svoje ujištění, že se takovým požadavkům nepodřídí, a to v době, kdy Bílý dům čelí po volbách silné opozici demokratů.  „Bylo to úplné pošlapání práv uživatelů,“ zdůraznil.

I email od Google se má prověřit antivirem

Ani Google se ovšem neubrání nehodám. Před měsícem to odnesl oficiální Google Blog, na který někdo vložil falešnou zprávu. Teď zase schytal kritiku za rozeslání viru masovým emailem. Padesát tisíc členů diskuzní emailové skupiny Google Video Blog dostali mail, který obsahoval virus W32/Kasper.A@mm. Google se dnes veřejně omluvil a postiženým rozeslal také odkaz na volně dostupný antivirus (součást Google Pack). Neuvedli však, co chybu způsobilo.

Konference o Web 2.0

Ještě na chvíli zpět ke konferenci o tzv. Web 2.0. Tato často kontroverzní zkratka má označovat novou generaci internetových aplikací, kdy se uživatelé v mnohem větší míře podílejí na vytváření obsahu a jeho třídění. Typickými Web 2.0 aplikacemi jsou třeba Flickr, Gmail, Digg nebo del.icio.us.

Na zmíněném summitu překvapil především Amazon, a to svým prohlášením, že se chce nabídnout více internetových služeb. Slavný on-line obchod, který začínal jako knihkupectví a dnes prodává velmi široký sortiment, chce v budoucnu např. nabídnout uživatelům úložný prostor pro jejich data online. Guardian Unlimited očekává, že Amazon může vnést do souboje o on-line disky nový vítr. Více zpráv z konference najdete třeba zde. Jak už to s novinkami z řad socioware bývá, až čas ukáže, která bude uživatelům skutečným přínosem a získá si jejich oblibu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Facebook po roce odkrývá, jakým způsobem mohlo Rusko ovlivnit americké...
PŘEHLEDNĚ: Facebook ukázal, jak jej během voleb zneužila ruská propaganda

Rusové si přes stovky prostředníků koupili v roce 2016 ohromné množství reklamy na Facebooku. Cílily na americké voliče v klíčových státech. Reklamy podle...  celý článek

Skleněný most na hoře Yuntai
Infarktový žertík vyděsil turisty na skleněném mostě, kilometr nad zemí

Turisty v čínské provincii Hebei vyděsil žertík provozovatelů skleněného mostu na hoře Yuntai. Ve výšce více než 1 000 metrů nad zemí to musí být hrozivý...  celý článek

Aplikace Uber
Apple nechal Uberu vlastní funkci, která umí nahrávat obrazovku uživatelů

Apple umožnil taxikářské aplikaci Uber kvůli aplikaci pro hodinky iWatch snímat obrazovky mobilních zařízení.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.