Google přijal pokutu FTC a podřídí se občanskoprávnímu rozhodnutí zaplatit rekordní sumu. Jde o součást mimosoudního vyrovnání reagující na to, že Google se choval jinak, že zněla dohoda s komisí. "Jde o jasný signál všem společnostem - bez ohledu na to, jak velká nebo malá firma jste, musíte se řídit tím, co svým uživatelům slíbíte," zdůraznil ve zprávě o rozhodnutí Jon Leibowitz, ředitel FTC. Podle FTC je toto rozhodnutí "ve veřejném zájmu".
Oficiální vyjádření Google: "V Googlu jsme nastavili ty nejvyšší standardy v oblasti ochrany soukromí a bezpečnosti našich uživatelů. Americká Federální obchodní komise (FTC) se zaměřila na naši stránku centra nápovědy z roku 2009, která byla zveřejněna dva roky před naší dohodou s FTC a rok před tím, než Apple změnil svá pravidla týkající se cookies. Tuto stránku jsme nyní změnili a také jsme podnikli kroky k odstranění reklamních cookies, které z prohlížečů Apple nesbíraly žádné osobní údaje." |
Google byl potrestán za to, že pomocí skrytých cookies spojených s reklamou sledoval pohyb uživatelů prohlížeče Safari i přes to, že předtím jasně sdělil, že tyto uživatele nesleduje. V důsledku nedodržení tohoto vlastního výroku měl pak Google informace o prohlížení na zařízeních iPhone, iPad nebo prohlížečích na počítačích Mac a PC. Pomocí "skulinky" (loophole) tak Google sledoval i ty uživatele, kteří explicitně sledování odmítli (opt-out). Podle všeho šlo spíše o vedlejší efekt než o úmyslné sledování, čemuž nasvědčuje krátká trvanlivost příslušných cookies.
Firma Google uvedla, že soukromí je pro ni na prvním místě a intenzivně pracuje na odstranění podobných nejasností. Podle nich jde zčásti o dávno překonanou záležitost z roku 2009 (což se zřejmě týká předchozího sdělení FTC). Google také zdůraznil, že při sledování reklam v prohlížečích Safari nedošlo ke sběru žádných osobních dat.