Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Google zrušil "rozsudek smrti" nad BMW

  12:52aktualizováno  12:52
Předevčírem jsme vás informovali o tom, že vyhledávač Google vyřadil se své databáze domovskou stránku BMW kvůli podvodu, kterým si německá firma vylepšovala pozici ve výsledcích hledání. Nyní už je všechno jinak – výrobce automobilů si nasypal popel na hlavu a na Googlu ho opět najdete.

Problém spočíval v tom, že BMW předřadilo před svou homepage falešnou stránku s výrazem „ojetá auta“ v němčině. Z ní však byli ti, kdo odkaz otevřeli, automaticky přesměrováni na adresu www.bmw.de. A protože Google řadí výsledky ve svém vyhledávání podle navštěvovanosti stránek, BMW si tak uměle vylepšilo svou pozici.

Když pracovníci vyhledávače tuto praktiku odhalili, jednoduše tuto sobotu vyřadili BMW z databáze stránek, které Google při vyhledávání prochází. Takovému kroku se přezdívá „trest smrti od Google“, protože kvůli němu při hledání například výrazu „BMW“ vyhledávač nezobrazí žádný přímý odkaz na domovské stránky firmy.

Manažeři německé automobilové společnosti si rychle uvědomili, že tento trest by pro ně doopravdy mohl mít smrtelné důsledky. Proto chtěli ve spolupráci s Googlem najít co nejrychleji řešení. Odstranili falešnou stránku s „ojetými vozy“ a kvůli návratu svých stránek do databáze museli přijmout menší trest. Bmw.de má nyní vynulovaný PageRank, tedy právě hodnocení stránky podle navštěvovanosti. Svou cestu na první místa ve vyhledávání si tak tentokrát bude muset poctivě vybojovat.

Do vyhledávání Googlu se vrátily i stránky výrobce elektroniky Ricoh.de, které byly vyřazeny z podobného důvodu jako BMW.

O vymazání stránek BMW z vyhledávače Google se dočtete na Technetu ZDE.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Facebook po roce odkrývá, jakým způsobem mohlo Rusko ovlivnit americké...
PŘEHLEDNĚ: Facebook ukázal, jak jej během voleb zneužila ruská propaganda

Rusové si přes stovky prostředníků koupili v roce 2016 ohromné množství reklamy na Facebooku. Cílily na americké voliče v klíčových státech. Reklamy podle...  celý článek

Ukázka podvodné soutěže na Facebooku.
Útočníci lákají na Facebooku uživatele na výhru i slevu na brýle Ray-Ban

Dostat z uživatelů citlivé informace o jejich soukromí zkouší podvodníci různými způsoby. V poslední době jsou to například různé soutěže na Facebooku nebo...  celý článek

Politici a sociální sítě
Urážky, trapasy i nesmysly: jak čeští politici bojují na sociálních sítích

Předvolební kampaň vrcholí a při rozhodování voličů hraje vliv i to, jak politici vystupují na sociálních sítích. Ne všichni si na nový svět krátkých,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.