Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Hacker se prozradil jídlem u McDonalda. Hrozí mu deset let

aktualizováno 
Jason Cornish udělal během své krátké hackerské kariéry jednu velkou chybu. Zaplatil u McDonalda kartou. A to těsně před tím, než počítačovým útokem zatopil bývalému zaměstnavateli.

Dobře se rozmyslete, než si kousnete. Nemůže ten hamburger "zazpívat"? | foto: Profimedia.cz

Programátor Jason Cornish neodešel z farmaceutické firmy Šionogi v dobrém. Propouštění ve firmě považoval za nespravedlivé, a tak se pomstil. S pomocí platného hesla jiného kolegy se dostal do sítě bývalého zaměstnavatele a smazal 15 virtuálních hostitelů na serverech firmy.

Šionogi přišla o účetnictví, nemohla expedovat či přijímat objednávky a její zaměstnanci ani nemohli z firemních účtů posílat e-maily. Společnost škodu odhadla nejprve na 300 tisíc dolarů. Nakonec prý dosáhla celkem 800 tisíc dolarů, uvádí serveru Wired (článek je dostupný zde).

Útok byl veden z adresy přidělené wi-fi síti u pobočky McDonald's ve městě Smyrna ve státě Georgia. Pět minut před zahájením útoků však Cornish zaplatil svou kartou ve stejné pobočce přibližně 4 dolary 96 centů, uvádí doslova soudní zápis dostupný zde. (Proč má být tato částka přibližná a co si Cornish objednal, se v něm nepíše). Policii stačilo jen pořádně prohlédnout výpis plateb, aby narazila na prvního jasného podezřelého.

Při dalším šetření pak detektivové zjistili, že programátor do sítě japonské firmy přistupoval i z IP adresy ve svém domě. Z té instaloval software, který mu při mazání serverů pomohl.

Sedmatřicetiletý Cornish se ke svému zločinu před soudem přiznal. Rozsudek by měl být vynesen 10. listopadu. Hrozí mu maximálně deset let.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Smajlíky mohou komunikaci zrychlit, ale také způsobit nedorozumění.
Internetový smajlík slaví 35 let. Podívejte se, které kandidáty porazil

Původně měl usměvavý smajlík :-) označovat každou zprávu, která není myšlena vážně, zatímco zamračeným emotikonem :-( měly být označeny ostatní zprávy....  celý článek

Uživatelé.
KOMENTÁŘ: Moderní služby mají jeden zásadní problém. Své uživatele

Lyft, Uber, AirBnB, FlipKey, HoppyGo... moderní digitální služby sdílené ekonomiky boří zavedené pořádky a děsí provozovatele „starých“ služeb. Na druhé straně...  celý článek

Problémy služby Outlook.com
Microsoft měl problémy s Outlookem

Nedostupnost a výpadky služby Outlook.com sužovaly během večerních a nočních hodin řadu uživatelů.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.