Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Hudbu budeme na internetu kupovat přímo z Hi-Fi věže

aktualizováno 
S rostoucím počtem oficiálních hudebních knihoven a vzrůstajícím množstvím uživatelů se nabízí otázka, jak muziku z internetu využít? Nová technologie Any Music umožní každému nakupovat a poslouchat hudbu online přímo na domácím stereu.

Domácí věž, připojenou k internetu, jsme již v redakci měli. Zařízení Philips Streamium umělo pouštět buď vysílání internetových rádií, nebo hudbu přímo z pevného disku počítače připojeného přes lokální síť. S pokračujícím osvícením hudebního průmyslu ale bylo třeba poohlédnout se po novém řešení, které by umožnilo nakupovat hudbu přes internet, aniž bychom se museli hnout z obývacího pokoje.

Čtyři hlavní japonští výrobci spotřební elektroniky odhalili v Tokiu svou vizi domácího Hi-Fi systému, schopného stahovat soubory z internetových hudebních obchodů bez přítomnosti PC. Systém se má začít prodávat již na začátku příštího roku. Pod společným podnikem Any Music Planning vyvíjejí výrobci zařízení postavené na operačním systému Linux, které má odrážet nejnovější trendy v prodeji hudby přes internet.

Any Music LogoZkušební modely, které byly představeny veřejnosti, jsou v podstatě klasické domácí stereo systémy. Navíc jsou ovšem vybaveny ethernetovým rozhraním a rozměrným LCD displejem. Pokud je připojení k internetu aktivní, systém se automaticky naloguje na stránky japonského internetového hudebního obchodu LabelGate. Uživatel bude moci procházet nabídkou, stahovat, ukládat a přehrávat soubory, nahrávat je na Mini Disc nebo kopírovat například do přenosných přehrávačů nebo počítačů. Zařízení samozřejmě pracuje i jako klasická Hi-Fi věž.

"Naším cílem je standardizovat komunikaci spotřební elektroniky s internetovými hudebními obchody. Nejprve se chceme zaměřit na japonský trh," sdělil Fujio Noguchi, výkonný ředitel sdružení Any Music. Naznačil tak, že sdružení počítá s expanzí mimo ostrovy.

Ačkoliv se oficiální termín spuštění, jaro 2004, kvapem blíží, detaily služby jsou zatím velmi mlhavé. Například není jasné, zda hardware Any Music bude nějakým způsobem omezovat počet počítačů, na něž bude možné staženou skladbu přenést, jak je to obvyklé u amerických online obchodů iTunes nebo MusicMatch. Představitelé zatím neprozradili, kolik bude domácí internetový systém stát, a ani v LabelGate nejsou rozhodnuti, kolik si budou za stažené skladby účtovat.

LabelGate má momentálně práva na katalogy hlavních japonských vydavatelství. Nabídka se stále obměňuje, stále je dostupných několik desítek tisíc skladeb tamní provenience a omezené množství "západní" produkce. Uživatel PC zaplatí za jeden stažený soubor 210 jenů (1,9 USD), ovšem projekt Any Music bude od klasického internetového obchodu zcela oddělen.

Any Music Audio System

Kvartet výrobců elektroniky věří, že díky rychle rostoucí síti širokopásmových kabelových přípojek a dostupnějšímu rychlému internetu přimějí uživatele, aby šetřili své kroky a místo v kamenném obchodě nakupovali muziku na internetu. Doufají, že nezletilé i dospělé hudební fanoušky nalákají na snadnost obsluhy a kvalitní zvukovou aparaturu.

Moriyuki Okada, který ve společnosti Sharp velí oddělení AV systémů, řekl, že se spolu s ostatními partnery v těsném konkurenčním prostředí snaží výrazně oživit produktovou nabídku. Celý průmysl trápí útlum japonské ekonomiky a firmy vymýšlejí, kudy z této slepé uličky ven.

"Naše odvětví je v krizi. Chceme-li se z ní dostat, musíme přijít se zcela novou obchodní strategii a nabídnout nové nápady," řekl Okada.

Any Music Audio System

Ředitel Any Music Noguchi předpokládá, že jejich linuxové systémy budou kompatibilní s technologií NetMD od Sony. Mini Disky jsou v zemi vycházejícího slunce velmi populární a mladí Japonci je používají pro přenos stažené hudby mnohem častěji než klasická cédéčka. Zařízení by rovněž mělo plně spolupracovat s formátem Windows Media Audio.

Podle specifikací Any Music připravují vlastní audio systémy i další čtyři japonští giganti: NEC, Denon, Yamaha a Onkyo. Ani oni však zatím nepočítají s využitím jiné online služby než LabelGate.

Na rozhřešení si musíme půl roku počkat. Pokud se pilotní projekt v Japonsku ujme, rozšíření do dalších zemí snad nebude trvat dlouho. A za nějaký čas třeba budeme moci na domácí Hi-Fi věži nejen nakupovat a poslouchat hudbu z internetu, ale třeba také posílat e-maily a brouzdat internetem.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nové rozhraní služby Tidal pro chytré telefony.
V mercedesech bude muzika zadarmo. 50 milionů skladeb ve skvělé kvalitě

Zábavní systémy ve vozidlech Mercedes budou mít jako první integrovanou hudební službu Tidal, která na rozdíl od konkurence nabízí streamování ve špičkové...  celý článek

Bose Quiet Comfort 35II
Nová sluchátka Bose mají o tlačítko víc. Přivolá asistentku

Digitální asistentku již můžete mít i na hlavě. Bose představilo sluchátka tlačítkem pro aktivaci služeb Google Asistant.  celý článek

Sennheiser SET 900 a Panasonic RP-WFG20
Špatně slyšíte třeba televizi? Tato speciální sluchátka to vyřeší

Neustále u vás doma řve televize? Vy zesilujete a partnerka hlasitost ubírá? Nebo naopak? Vyzkoušeli jsme dvojici sluchátek pro nedoslýchavé. Funkčnost během...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.