Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Human Transporter - revoluční dvoukolové vozítko konečně v prodeji

aktualizováno 
Málokterý vynález vzbudil ještě před svým oficiálním ohlášením tolik rozruchu jako Human Transporter. Toto geniální vozítko je, i když zatím pouze v počtu třiceti kusů, již v prodeji a podle výrobce jej bude chtít každý. Má to jednu malou vadu, a tou je cena.

Pouhých třicet zájemců má možnost si nyní (oficiální prodej startuje v březnu) zakoupit revoluční dvoukolové vozítko Segway Human Transporter (SHT). Mobilní zařízení závislé na reakcích těla pasažéra je k mání v předprodeji na Amazonu za vyvolávací cenu $4,950.00. Ačkoli je za tyto peníze možné koupit slušnou, pár let starou ojetinu či nový skútr, po vozítku se jen zapráší. Dokonce je očekáváno, že tento vynález století, jak je SHT též nazýván, bude mít brzy každý. Nevěříte?

Segway Human Transporter

Revoluční vynález byl poprvé oficiálně představen počátkem prosince minulého roku. Nicméně Human Transporter vzbudil rozruch již několik měsíců předtím, když byl několikráte spatřen při testování.

Tvůrce i investoři prohlásili, že vozítko bude za pár let všude a každý ho bude chtít.

Segway Human Transporter

Co je však na Human Transporteru tak převratného? Především je to technologie, jakou je vozítko vyrobeno a jak vlastně pracuje. Na první pohled vypadá dopravní prostředek velmi jednoduše, jedná se o dvoustopé vozítko. Jeho stabilitu však zajišťují a vyhodnocují 100x do sekundy čidla a mikropočítače starající se o to, aby pasažér nespadl. Řidič sám také určuje rychlost vozítka, ta je tedy ovládána prostým přenesením váhy člověka. Maximálně dvoukolka jede 27 kilometrů za hodinu. Poháněna je elektromotorkem.

Startování HT je zajištěno elektronickým klíčem, ten v paměti uchová data o svých uživatelích. Váha pasažéra by však neměla překročit 110 kilogramů. Podvozek je 20 centimetrů nad zemí, nehrozí tak jeho poškození.

Human Transporter bere energii z baterií umožňujících ujetí zhruba 30 kilometrů. Nabití baterie se pohybuje v řádu pár korun. Výrobce plánuje uvedení hned několika modelů - do města či do terénu, městský povoz uveze až 35 kilogramů nákladu.

Segway Human Transporter

Využití by mohlo vozítko najít všude, kde je nutné chodit po vlastních, na propagačním videu výrobce je na HT jako doma i lokaj. Práce a puchýřů by byli ušetřeni také pochůzkáři či zdravotní sestry. Ve Spojených státech se plánuje nasazení dvojkolky u pošťáků. Vozítko bylo testováno též vozíčkáři a také oni se s upraveným Human Transporterem sžili.

Pro Human Transporter bylo nutné vyvinout speciální druh pneumatik. Tohoto úkolu se jal Michelin a výsledkem je pneu "Balance", odolná, měkká a především na parketách stopy nezanechávající pryž.

Co na první pohled brání masovému rozšíření vozítka, je jeho cena. Více než 150 tisíc korun je příliš vysoká částka na to, aby se s dvojkolkou prohánělo více lidí než jen vrchních deset tisíc. Cena samozřejmě klesne, je však těžké spekulovat na kolik. Ovšem právě náklady na pořízení rozhodnou o masovějším rozšíření tohoto revolučního vynálezu.

Kompletní specifikaci Human Transporteru naleznete $1#science">zde

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Největší krádež dat je nakonec ještě třikrát větší, přiznalo Yahoo

Americká internetová společnost Yahoo v úterý oznámila, že hackerský útok, jehož obětí se stala v roce 2013, se dotkl všech uživatelských účtů, dohromady tří...  celý článek

Politici a sociální sítě
Urážky, trapasy i nesmysly: jak čeští politici bojují na sociálních sítích

Předvolební kampaň vrcholí a při rozhodování voličů hraje vliv i to, jak politici vystupují na sociálních sítích. Ne všichni si na nový svět krátkých,...  celý článek

Aplikace Uber
Apple nechal Uberu vlastní funkci, která umí nahrávat obrazovku uživatelů

Apple umožnil taxikářské aplikaci Uber kvůli aplikaci pro hodinky iWatch snímat obrazovky mobilních zařízení.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.