Letošní už 11. ročník studentské soutěže Imagine Cup ovládl nápad týmu WickedGames s názvem reSound. Vyhrál jak svou kategorii, tak postup do mezinárodního finále v ruském Petrohradu. V porotě již tradičně zasedl i zástupce redakce Technet.cz.
Imagine CupImagine Cup je klání mladých technologů a inovátorů, které každoročně pořádá společnost Microsoft. Jedná se o největší studentskou soutěž svého druhu na světě. |
Zdá se vám jméno týmu povědomé? Není se co divit, již předloni se stejným vývojářům dařilo v celosvětovém finále v New Yorku, když obsadili třetí příčku ve své kategorii. S jiným nápadem se do mezinárodního klání probojovali i loni.
I tentokrát se tým WickedGames prosadil v herní kategorii. Jejich projekt reSoud prý dlouho pilovali. Je to hra, která spojuje dotykové ovládání na tabletu, nebo mobilu s reálnými objekty snímanými kamerkou zařízení. Těmi jsou speciálně vzorkované předměty počínaje obrázky a konče třeba speciálním kobercem.
Aplikace tyto objekty pomocí unikátního kódu detekuje a na snímek podkladu pak dopočítává virtuální prostředí v podobě pohyblivých barevných proužků, které lze pomocí různých virtuálních nástrojů různě ohýbat, a plnit tím zadané úkoly. Nejzajímavější na tom je, že každý z těchto pruhů nese hudební stopu, kterou lze různě kombinovat s ostatními, a uživatel tak vlastně vytváří vlastní skladbu.
Vítězný tým, složený ze studentů Fakulty informačních technologií na VUT v Brně Rudolfa Kajana, Tomáše Mileta, Istvána Szentandrásiho a Michala Zachariáše, tak bude pod vedením mentora Adama Herouta reprezentovat Českou republiku v Rusku od 8. do 12. července 2013. Technet.cz bude při tom a pokud to bude možné, přímo z místa vám přineseme aktuální informace.
Přečti si knihu, kterou najdeš
Vítězové se však museli poprat s poměrně zajímavou konkurencí. Ve vlastní kategorii Games (Hry) se museli nejdříve vypořádat s projektem FLYPHONE od týmu EDGEINTERS, taktéž z VUT v Brně. Pánové soutěžili s míčem na americký fotbal, který je vyroben tak, aby se do něj dal vložit mobilní telefon, který pak vlastními senzory a pomocí speciální aplikace zaznamenává pohyb míče. Prográmek lze ovládat hlasovými příkazy a přes reproduktory se hráčům dostává odezvy.
V kategorii World Citizenship (zaměřená na společenskou odpovědnost) se stal nejlepším tým Book Keepers s aplikací BookCaching. Zaměřuje se na modernizaci celosvětové sociální sítě/hry BookCrossing a její české obdoby Knihotoč. Princip sítě spočívá v tom, že účastníci si mohou půjčovat knihy, které někdo jiný zanechá na určeném či náhodném místě a naopak sami mohou své knihy takto umísťovat pro ostatní.
Na příslušné stránce najdou všichni zájemci jak názvy knih, jejich aktuální polohu (například kavárna, antikvariát, atd.), tak i například krátký příběh, který s knihou účastník zažil. Ani Knihotoč ani BookCrossing paradoxně nemají vlastní aplikaci pro mobily, nebo tablety. Tento nedostatek řeší právě BookCaching.
V kategorii Innovation (inovace) zvítězil tým FoodGraph se stejnojmennou službou (s webovým rozhraním i mobilní aplikací), která pomáhá s výběrem a plánováním správného jídelníčku s ohledem na chutě a zdraví konkrétního člověka. Tvrdí, že taková aplikace dosud na trhu chyběla, protože většina současných "dietních" aplikací neumožňuje plánovat jídla dopředu.
Ve své kategorii porazili speciální systém LuxuryCom pro správu elektronické pošty, který slibuje, že žádný důležitý e-mail nezůstane ve firmě zapomenut a nevyřízen.