INETreklama: Louskáčkové pro internet, Yahoo ve ztrátě

Ocenění Louskáčky pro internetové projekty, Yahoo hlásí čtvrtletní ztrátu, iDNES má mapový server a výzkum, podle něhož internetová reklama může významně zvýšit prodej spotřebního zboží, to jsou hlavní témata zpráv z internetové reklamy...
Přinášíme vám souhrn zajímavostí a novinek týkajících se internetové reklamy. Stále platí naše výzva - pokud nějakou zajímavou novinku z vlastní (i cizí) firmy máte, pošlete nám ji na redakce@technet.cz ku zveřejnění.

Kampaň na Gamezone oceněna Louskáčkem 2001

V soutěži o nejlepší kreativní domácí reklamu se na třetím místě umístila reklama Reklama na server Gamezonena internetový server Gamezone. Reklamu – bustu padlého pařana – vytvořila MarkBBDO a reklama je to opravdu povedená. Asi nepřekvapí, že zadavatelem reklamy a také provozovatelem Gamezone je Český Telecom a IOL. Šlo o reklamu určenou do tištěných médií.

V internetové reklamě došlo také na ocenění. IMachina získala stříbrného louskáčka za flash web imacity, velmi nápadité vlastní firemní presentace.

Osobní názor: je to hezké, skoro až umění, ale mně jako normálnímu člověku se na tom velmi špatně cokoliv hledalo, asi jsem v požadavcích na web konzervativní…

Bronzový louskáček za web Staropramenu putoval do MarkBBDO, ačkoliv iMachina se neopoměla pochlubit, že realizace webu byla také její práce. Flashová verze webu Staropramenu, Chlapi sobě, je dle našeho redakčního soudu podařená a nápaditá stejně, jako televizní reklama a oproti imacity působí i docela přirozeně a hlavně, v praxi použitelně. (Zdroj: ocenění Louskáčky, iMachina)

IDNES má mapy

Mezi služby portálu iDNES přibyly mapy. K nalezení jsou na adrese mapy.idnes.cz a dodavatelem mapového řešení je PJ Soft. Kromě pouhých map (Evropy, podrobně ČR a Prahy) jsou k dispozici informace o nejrůznějších objektech (hotely, banky atd.) v okolí vybrané lokace a také možnost naplánovat si cestu a vytisknout si její itinerář.

Na Mapách iDNES umístila dvě reklamní pozice, poloviční a plný banner, obě zatím evidentně nevyužité a vzhledem k počtu mapových serverů na českém internetu, z nichž například Mapy u Tiscali a u Atlasu jsou velmi hezky propracované, zůstanou asi dlouho obsazené propagací vlastních projektů iDNES. (Zdroj: Mapy iDNES)

Yahoo ve ztrátě

O Yahoo byla na Technetu v poslední době řeč velmi často ve spojení s pokusem získat finance zpoplatněním nových služeb i obsahu a ukazuje se, že Yahoo ty peníze bude potřebovat jako sůl. Za první čtvrtletí letošního roku firma prodělala 53,6 milionu dolarů při celkovém obratu 192,7 mil USD, což je o zhruba 17 milionů vyšší obrat, než se původně očekávalo.

Terry Semel, CEO Yahoo, označil tyto výsledky jako „významný růst v době ekonomické turbulence“, i přes toto prohlášení akcie Yahoo klesly ve čtvrtek po ranním obchodování o 2,16 USD na 16,28 USD za akcii. Zástupci Yahoo potvrdili, že podíl příjmů z reklamy klesá na úkor příjmů z placených služeb. Yahoo očekává, že se jeho obrat bude pohybovat za rok 2002 mezi 870 až 910 miliony dolarů. (Zdroj: TZ Yahoo)

I na prodej spotřebního zboží má internetová reklama dobrý vliv

DoubleClick publikoval čísla ze svého průzkumu a průzkumu Information Resources o vlivu internetové reklamy na prodej spotřebního, konzumního zboží. Asi nepřekvapí, že z výzkumů vyplynulo, že internetová reklama může prodejnost spotřebního zboží a zejména pozitivní vnímání značky zajímavě zvýšit.

Zajímavé přitom je, že na vzorky spotřebního zboží upoutávaly pozornost klasické reklamní pruhy. Podle průzkumů měla internetová reklama zvýšit prodej spotřebního zboží v průměru o 6,6 procent, u dvou vzorků z osmi prodej nezvýšila a pohybovala se mezi 1,8 až 23,9 procenty v závislosti na intenzitě kampaně a způsobu jejího provedení.

Ovšem pokud vás zajímá, jak intenzivně se muselo inzerovat na dvacetiprocentní zvýšení prodeje, to se dozvíte až po zakoupení studie… (Zdroj: TZ DoubleClick)

,