Intel mění své 37 let staré logo

  • 14
Největší světový výrobce čipů Intel se rozhodl změnit své 37 let staré logo i známý slogan Intel Inside v rámci nové strategie, jejímž cílem je přesunout pozornost od osobních počítačů ke spotřební elektronice. Oznámila to samotná firma.

Dosavadní logo, ve kterém je v názvu Intel snížené písmeno "e", bude nahrazeno novým (viz foto), v němž bude jméno společnosti ohraničeno oválem. Slogan Intel Inside (Intel Uvnitř) pak vystřídá nové heslo Leap ahead (Skok kupředu).

Společnost nicméně uvedla, že zachová marketingový program s názvem Intel Inside, v jehož rámci pomáhá výrobcům počítačů propagovat produkty užívající její čipy. Slogan Intel Inside dostal firmu v 90. letech do povědomí lidí a pomohl jí vypracovat se mezi přední světové značky.

Generální ředitel Paul Otellini by měl zveřejnit podrobnosti nové strategie firmy příští týden na přehlídce spotřební elektroniky v Las Vegas. Společnost nyní sází na poptávku spotřebitelů po digitálních mediích, protože růst trhu s osobními počítači zpomaluje a v oblasti laptopů a serverových počítačů zesiluje konkurence ze strany rivala Advanced Micro Devices.

Nová marketingová kampaň mimo jiné snižuje důraz na značku Pentium a zaměřuje se na čipy Centrino určené pro laptopy a novou iniciativu s názvem Viiv. Ta se snaží začlenit osobní počítače do digitální domácí zábavy, píše agentura Reuters.

"Důvodem, proč to dělají, je potřeba přesunu od osobních počítačů. Skutečný růst představují pro příštích pět let mobilní telefony a pro příštích deset let pravděpodobně spotřební elektronika," řekl analytik Eric Ross ze společnosti ThinkEquity Partners.