Interkameře dominují samoobslužné kiosky

  • 5
Ve středu začal na výstavišti v pražských Holešovicích již 23. ročník veletrhu Interkamera 2005, který podle svých organizátorů překročil hranice největšího svátku fotografie a stal se veletrhem spotřební elektroniky. Byly však tyto změny skutečně nutné? Vyplatí se na Interkameru ještě chodit?

Trocha té historie na úvod nikdy nezaškodí. Veletrh Interkamera vznikl v roce 1967 a v průběhu dlouhých let se stala skutečným svátkem fotografie, na kterém se mohli čeští a slovenští příznivci fotografie bez problémů setkávat a diskutovat, obdivovat mnohdy nedostupné novinky i své vlastní práce. Až do roku 1989 se konal v pravidelných dvouletých cyklech. Masivní nástup digitálních technologií sebou přinesl mohutný rozmach stávajících a vznik nových oborů, který musel tento veletrh pojmout a právě to vedlo k tomu, že od roku 2000 probíhá Interkamera každý rok. O loňském ročníku si můžete přečíst zde.

Letošní ročník Interkamery se koná ve střední a pravé hale Průmyslového paláce, zatímco levou halu zabírá veletrh zabezpečovací techniky, systémů a služeb, požární ochrany a záchranných zařízení Pragoalarm – Pragosec, což není zrovna blízké téma Interkameře. Jak už se stalo neblahým zvykem skutečně velcí hráči na poli digitální fotografie většinou ignorují. Třeba takový Nikon nebo Panasonic bychom zde hledali marně. Naproti tomu Olympus a Canon svými stánky, dominují pravé hale a jako by se přetlačovali, který upoutá víc. Z dalších větších firem mají v pravé hale výraznější stánky Konica Minolta a Fujifilm, Noritsu, Epson a Fomei. Ostatní většinou malé firmy mají jen malé stánky, které toho příliš nenabízí.

Firmou, která se rozhodla pojmout letošní Interkameru ve velkém stylu je bezesporu Kodak, který svými obřími stánky zabírá skoro celou střední halu a návštěvník, tak může nabýt prvního dojmu, že není na Interkameře, ale na předváděčce Kodaku. Ostatně subjektivně má Kodak nejen nevětší, ale také nejhezčí expozici a nejpůvabnější hostesky, které korzují mezi návštěvníky ve slušivých tropických oblečcích, které více odhalují než zahalují.

Celkem má na letošní Interkameře své stánky 41 vystavovatelů, což není zrovna příliš a je prakticky totožný stav jako loni. Zatímco analogových fotoaparátů a technologií je na Interkameře jako šafránu. O to víc zde naleznete digitálních fotoaparátů včetně nejrůznějšího příslušenství, grafického softwaru nebo tiskáren. Jednoznačným letošní sezóny jsou však samoobslužné kiosky pro tisk papírových fotografií nejen z digitálních fotoaparátů, ale přes bluetooth i z fotomobilů, které dominují nejen stánkům hned několika firem. Zdá se, že nás v tomhle ohledu čeká světlá budoucnost a podobné kiosky by se mohly začít objevovat ve stále více obchodech a pomalu vytlačovat klasické digilaby nebo tisk doma. Všechny kiosky jsou vybaveny všemi myslitelnými čtečkami karet, CD vypalovačkou, ale i rozhraním bluetooth. Kromě samotného tisku fotografií si své fotografie můžete před tiskem i upravit.

Tradičně silnou stránkou, kvůli které se přece jen vyplatí na Interkameru jít, je doprovodný program, který zahrnuje celou škálu přednášek a workshopů pro začínající a pokročilé fotografy, ale třeba také o digitálním bytě nebo výstavy fotografií. Podrobný program naleznete zde.

Co říci závěrem?

Pokud si chcete osobně osahat novinky, prohlédnout pěkné fotografie nebo rozšířit obzory na některé z přednášek nebo workshopu, pak neváhejte a Interkameru běžte. Najdete si tam to své a budete spokojeni. Pokud vám jde jen o novinky, tak nic, co by se už neobjevilo na internetu, tam nenajdete, ale to je slabinou všech veletrhů.