iPod je oblíbenější než pivo, tvrdí americký výzkum

  • 16
Podle nezávislé ankety mezi americkými vysokoškolskými studenty pokořil kultovní iPod i u nás tolik oblíbené pivo.

Pro americké vysokoškoláky je pití piva až na druhém místě. Poukázal na to nezávislý průzkum společnosti Student Monitor, v němž nad zlatavým mokem zvítězil hudební přehrávač iPod. Ten slaví v Americe nevídaný úspěch.

Anketa měla za úkol zjistit, co považují vysokoškoláci za více módní, slangově řečeno "in". Průzkumu se zůčastnilo 1200 respodentů a udál se na akademické půdě New Jerseyské vysoké školy Ridgewood.

Téměř tři čtvrtiny dotázaných - přesněji 73 procent - vyslovilo sympatie právě bílému hudebnímu zázraku do kapsy. Tím dali přednost například před textovými zprávami, návštěvami barů či stahováním hudby.

Na druhé pozici se umístily webové stránky Facebook.com společně s popíjením alkoholu, ve kterém hraje pivo největší roli. Tuto možnost volilo celých 71 procent dotázaných.

Loňský rok se přitom nesl v režii celosvětově oblíbeného nápoje. Tou dobou byl považován iPod spíše za hračku pro technoidy. I přesto pro něj hlasovalo 59 procent dotázaných studentů.

"Za osmnáct let existence ankety bylo pivo poraženo pouze jednou. V roce 1997 jej předstihl v oblíbenosti Internet," řekl Eric Weil z výzkumné společnosti Student Monitor.

Čeští studenti však mají jasno: "Pivo nás spojuje. Nejlépe se u něj uvolníme, naučíme, seznámíme. A není vůbec výjimkou, že na konci semestru si z peněz získaných z vrácených prázdných láhví pořídíme zájezd třeba do Londýna," říká Richard Hudec, student VUT v Brně.