Tak jako běžné daňové přiznání, je potřeba váš podpis i na daňovém přiznání zasílaném elektronickou cestou. V tomto případě se používá digitální či chcete-li elektronický podpis. Takový elektronický podpis musí být podložen tzv. kvalifikovaným certifikátem, který finanční úřad přijímá a na jehož základě může elektronický podpis ověřit.
Dostupná elektronická podání |
Elektronické podání pro daňovou správu nabízí v současnosti zpracování následujících písemností:
Formuláře žádostí, dokladů a potvrzení, nutných k přiznání dávek Státní sociální podpory na stránkách Ministerstva práce a sociálních věcí Formuláře zdravotních pojišťoven:
|
V případě, že se rozhodnete využít elektronický formulář ze stránek Ministrestva financí, musíte při jeho nahrávání do prohlížeče povolit spuštění příslušného programu. Více o nahrání aplikace a dalších požadavcích zde.
Samotný formulář pak budete muset vyplnit podle svých údajů z účetnictví. Ke správnému vyplnění vám může pomoci nápověda, která se skrývá za ikonkou otazníku v pravém horním rohu. Na jednotlivé oddíly se dostanete prostřednictvím záložek vlevo. Ostatní ikonky vpravo vám umožní v následujícím pořadí:Právě poslední zmíněnou možnost využijete pro elektronické podání. Otevře se vám další okno, kde budete moci jednak doplnit hlavičku pro podání a také si vše zkontrolovat a opravit.
Pak využijete ikonku se zobrazením dvouocasého lva, která se nachází v pravém horním rohu vedle otazníku. Následně budete v dalším okně vyzváni, abyste soubor uložili nebo jej odeslali na příslušnou adresu. Datovou zprávu opatříte zaručeným elektronickým podpisem a odešlete.
Počítač vše nevyřeší
I tak se návštěvě pošty či FÚ však vyhnete pouze v případě, že podáváte přiznání k dani z příjmů bez příloh. Ať se již jedná o potvrzení o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti nebo potvrzení o částkách placených na životní pojištění či penzijní připojištění, vše musí dostat příslušný finanční úřad v papírové podobě.