Diskuze
Nejdražší recept proti ledovkové kalamitě: vyhřívaná trolej
Děkujeme za pochopení.
K33r64y65š65t75o75f 12J68u96r63e91č31k75a
A co takhle nějaká ostrá škrabka, kterou by měla tramvaj přidělanou vpředu před pantografem? Vyhřívání je podle mě nereálné. Také by mohl být pantograf nějaký vibrační. Nebo na stožárech může být nějaký klacek, který před projetím tramvaje do toho drátu zespoda pořádně řízne a tím náledí opadne. Sakra, já mám tolik nápadů, kde se mám hlásit?
M54a39r45t80i21n 21K38ř90í72ž
zkuste to u okénka č. 3 na nádraží v Kolíně. ;-)
B82r78o69n84i41s83l64a95v 14G44a84b32r25y67š
Takové dotazy chodí do redakce?? Spíš bych napsal buď do školy, kde se učí elektrotechnika, nebo do nějaké firmy zabývající se tímto oborem.
P45a86v41e44l 30S50o91b21o36t74k92a
Stačí zajít na nejbližší střední odborné učiliště elektrotechnické - vynalézáme znovu kolo, odmrazování vedení průchodem elektrického proudu se běžně používá, určitě by to zájemci i nalistovali v učebnici.
P79a37v36e65l 32S23o76b77o19t90k23a
Tak to tedy naprosto a zásadně nesouhlasím.
Vedení VN A VVN se proudem námrazy zbavují běžně, není to tedy nic zvláštního ani extrémně energeticky náročného.
Dále P = U * I, to ano, ale U není napětí pracovní, ale ztrátové, takže lépe je psát P = R * I * I, kde I není žádný extrémní proud, ale je to jmenovitý proud troleje zvýšený max. o pár procent, PROTOŽE TAKHLE SE TO DIMENZUJE - viz výpočet jmenovitého proudu vedení, látka středního odborného učiliště elektro bez maturity, výpočet na oteplení a na úbytek napětí a to co vyjde větší pak použijete jako průžez vodiče.
Tj někdo z dopravního podniku si tu hledá alibi proč to tak nemohli udělat.
Rozmrazovací napětí může být na jiném okruhu než pracovní napětí, tj. jste schopni odmrazovat, pokud použijete oddělovací transformátor, i trolej pod napětím 20 kV s použitím rozmrazovacího napětí 200V a proudu 100A.
CHCET HLEDAT ZPŮSOBY, NE VYMÝŠLET DŮVODY PROČ TO NEJDE - zvlášte pokud kvůli námraze máte výluku, pak není problém trolej odpojit a pro rozmražení použít provizorní mobilní genterátor a propojit to ručně.
J42a81n 53S95a62l23o13m92o18n
A jak veliký kamion na ten "provizorní mobilní generátor" máte? Sice je váš výpočet relativně správný, ale úvaha zcela zcestná. Potřebujete ten drát troleje ohřát bratru o nějakých 5 - 10 stupňů po dobu tak půl hodiny aby to mělo smysl a po růjezdu vlaku ten ohřev opakovat, takže 100A bude sotva stačit při průřezu nějaký 120mm2 mědi u vlaků a možná stačit při průřezu 80mm2 bronzu u tramvají. Navíc jste si jistý že to opravdu jde na tu trolej jen tak připojit? Já se obávám že ne, že by se museli nejdříve provést úpravy v měnírnách.
J19i91ř31í 86K80o93c18u30r18e30k
A za dvacet minut je to zaledované zas... K tomu, aby se zahřál trolejový drát je potřeba proud v řádu tisíců ampér. Jednak to musí zvládnout měnírna (což neumí, musela by se komplet překopat) a druhak to musí zvládnout její napájení. U toho je maličkatý problém: Velkoodběr má nasmlouvané nějaké množství energie, které se zavazuje odebrat. Jeho překročení je možné, ale pekelně drahé.
Když to řekneme takhle: 1,2 MW odběr, a to na každém úseku troleje, v síti DPP jich bude necelá stovka. A ten odběr bude spínaný nepravidelně, navíc rázově. To by měli na ČEPSu radost, ČEZ Distribuce by skákala metr do výšky. Dost možná by se i nějaké to trafo rozprsklo smíchy.
Na železnici by to bylo ještě lepší. Obzvlášť na 25 kV části. Tam by byl potřeba proud taky kolem 2000 A, takže výsledný odběr 50 MW plus mínus Airbus*. Tohle je připojené přímo do sítě ČEPSu a myslím, že by kluci měli sakra napilno, aby jim to nerozhodilo komplet celou síť, čímž by nastal blackout.
*) Autobus je moc malý.
J53a72k81u30b 22Š22a74f66a40n88d25a
Tak odmrazovat to na 25kV by byl samozřejmě nesmysl. Nejlepší je úsek zkratovat a regulovat napětí tak, aby tam tekl dostatečně velký proud. To ale znamená přepojit vedení z 25kV na nějaké nižší. Asi se to nevyplatí.
L66a35d53a 52N75o44v28a55k
osobně bych to řešil ifrazvukem....
A16l81e31š 40J40í52l66e33k
Na elektrotechnice (zejména pak energetice) je nejkrásnější, že ten kdo by chtěl její zákonitosti porušovat, je dříve či později těmito zákonitostmi eliminován. Někdy tiše a nenápadně, někdy za hlasitého křiku, někdy dokonce i za doprovodu dech beroucích (he, nejen dech...) světelných efektů. Každopádně pak už svoje omyly nešíří. Škoda, že to takhle nefunguje i jinde
J60i44ř74í 19K49o30c71u95r96e63k
JJ, silnoproudař se hol musí učit z cizích chyb. Většinou totiž nedostane šanci, aby se poučil z vlastních chyb. Vědomí, že udělal chybu, je mrtvému nanic.
V43á89c86l51a66v 76P44a14v58e89l74e25k
Lidem dva dny, během několika let, nejede vlak, případně tramvaj a je z toho katastrofa. A co kdyby vypadly sítě a nešel internet? Apokalypsa
T40o51m74á75š 48S89k81á43l24a
to ne, ale ne nadarmo se říká, že společnost od anarchie dělí tři chody jídla.
P72e64t63r 31V59o44p12i55č71k31a
pokud je nejjednodužší zpusob odstranění ledu hrubá síla, co brání na trolej umístit zařízení, ktere led během jízdy oklepává? Neco na principu rohadky a západky ...
J57a38n 32S66a16l28o39m64o62n
O tom je něco v článku napsáno.
V94l48a18d43i85m29í44r 66K74r54a33i15d25l
Ono lidem neuškodí jít občas pěšky. Budou se na tuto námrazu vymlouvat ještě v červenci.
P29e51t69r 35S32c30h16w41a42r58z
Když člověk jde systémem země–země (kvůli ledovce, ne kvůli ebrietě), neshledávám pěší chůzi zrovna zdravou .
Z86b67y26n85ě17k 83D68o56l18e34ž28a47l
Co kdyby se ledovka drtila jakýmsi rotujícím ozubeným kolem (místo zubů by tam byly ostrý břity) ? Viz obr.
http://oi57.tinypic.com/10d8mx1.jpg
Břity by samozřejmě byly po celým obvodu kola, nechtělo se mě to kreslit.
J75a64n 31S77a12l25o76m36o11n
To taky zní celkem zajimavě, ale muselo by se to ošetřit tak, aby to neponičilo ostatní zařízení co je na troleji.
Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu
Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...
Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti
Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví
Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...
Učili jsme se od alpských záchranářů, líčí pilot počátky letecké záchranky
Exkluzivně Za kniplem vrtulníku strávil přes 9 250 hodin. Stál u zrodu letecké záchranné služby, létal s...
Sphere jako osmý div světa? Zábavní komplex ve Vegas je technologický zážitek
Uvidíte v ní famózní obraz s nejvyšším rozlišením na světě, do uší zahraje sto šedesát tisíc...
POZOR VLAK: Slavíme půl století pražského metra, vznikla k tomu unikátní hra
Pro Československo, a především pro Prahu, to byl slavný den, devátého května 1974 byl slavnostně...
Jiří Horák obnovil ČSSD a dovedl ji do parlamentu. Se Zemanem si nerozuměl
Před 100 lety se narodil Jiří Horák, který po sametové revoluci pomáhal znovuobnovit sociální...
Lesná RD 4+1, plocha pozemku 3044 m2, projekt a stavební povolení rodinný dům
Lesná, okres Znojmo
3 900 000 Kč