Nový, účinnější dvojitý winglet
Autor: fotoarchiv Czech Airlines Technics
Doky pro práce na ocasní části letounu
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pro práci na nových docích pro letecké mechaniky byl Boeing 737-800 nadzvednut přibližně o deset centimetrů.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Aerodynamické prvky byly při práci na nádrži v křídle vysunuty tak, aby při práci nepřekážely.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Přesně umístěný hever umožňuje zvednout letoun tak, aby klempíři pracovali v ergonomické výšce.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Letoun je podepřený v blízkosti svého těžiště v přesně stanovených bodech.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Letadla Boeing mají pomocnou energetickou jednotku v zadní části trupu. Na snímku vidíte její výfuky.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Při pohledu na hever máte dojem že letoun je lehký jako pírko. Jeho hmotnost je vyšší než 41 tun, neboť trupové nádrže obsahovaly palivo.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Ocasní část letounu je během prací také podepřena v přesně stanoveném bodě.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Některé vysunuté vztlakové klapky byly během prací chráněny papírem.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Práce na obou křídlech probíhají současně, aby pobyt v hangáru byl co nejkratší.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Klempíři pracují na nové výztuze křídla umístěné v křídlových nádržích paliva.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Klempíři menšího vzrůstu používají při práci různé typy schůdků.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Vyčerpané křídlové nádrže jsou „nasáté“ leteckým palivem, klempíři proto dodržují při práci přísná protipožární pravidla.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Přípravné práce na nové výztuze křídla.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Konec křídla, ke kterému bude připevněn nový winglet.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Vrtací šablona pro instalaci nové výztuhy křídla.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Speciální šroub pro nerozebíratelné spoje výztuh křídla. Při utažení na požadovaný moment se utrhne hlava speciální oranžové matice (Collaru).
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pomocí speciálních přípravků (agrafy) klempíři sestaví v křídle novou výztuhu, kterou následně přišroubují.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Dočasný připevňovací prvek – agrafa, (anglicky – Wing Nut Draw Clecos).
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Každá nová součástka je označena a je k ní vedena dokumentace.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Náhled do dokumentace nových výztuh křídla, které jsou na výkresech znázorněny modře.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Displeje pilotů. V dolní části snímku je ovládání motorů.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Kapitán letounu má vedle „beranů“ ovládání (volant) předního podvozkového kola
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Kabina pilotů modernizovaného Boeingu 737-800 německé společnosti TUI.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Neosvětlená kabina cestujících během prací na letišti v Ruzyni.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pohled na jeden otevřený evakuační východ z trupu Boeingu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Otevřený evakuační otvor umožňuje klempířům vstup pro práci na křídle.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Odvětrávaní par paliva z nádrže v křídle během prací.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Odvětrávaní par paliva z křídel
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Uskladněné nové winglety a díly křídla v hangáru Czech Airlines Technics.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Také nový wingelt má svůj „rodný list“, podle kterého lze dohledat původ jednotlivých součástek.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Poziční světla křídel jsou na novém wingletu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Konce nového wingletu jsou během prací chráněny .
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Montáž druhé části wingletu
Autor: fotoarchiv Czech Airlines Technics
Šrouby pro připevnění wingletu jsou připraveny v pořadí, v jakém se použijí pro spoj.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Montáž druhé části nového wingletu
Autor: fotoarchiv Czech Airlines Technics
Letadlo společnosti TUI při použití doku minulé generace.
Autor: fotoarchiv Czech Airlines Technics
Podvozková šachta ukrývá hydraulické systémy letounu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pohled na pohonnou jednotku (CFM56) a nové doky klempířů. Na levé dolní části motoru je vidět záplata vstupu motoru. Poškození nejspíš vzniklo při střetu s letištní technikou nebo ptákem.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz