Diskuze
Jeepy na kolejích. Fotografie zajímavých improvizací z války
Děkujeme za pochopení.
H13o79n15z40a 35T32a71r
V některých zemích se pro nedostatek prostředků Improvizuje stále, i u nás na nevyužívaných tratích by se to upotřebilo
https://www.youtube.com/watch?v=0zeBIxI7n1I&t=28s
Kam vedou koleje, tam je život. Přesto regionálních tratí ubývá... Proč?
https://www.youtube.com/channel/UCCK-Lb6bcVxDCLmuX2Yh2jg/videos
Nadšenci v Polsku na vlastní náklady opravují nevyžívané tratě
na niž provozují po domácky vyrobené drezíny.
https://www.youtube.com/channel/UCxSmJcnKn44iW_P2t55utUw/videos
D53a36v55i50d 54K14n56a17p90e16k
Když je víra silnější než ekonomické ukazatele. Aneb jak si pod sebou církev podřeže větev.
D87a35v95i28d 98K90n10a89p92e78k
špatná diskuze.
P64a66v25e52l 73O64b87d27r39ž20á68l64e15k
Škoda že chybí odpovědi na ty základní technické otázky, které asi každého napadnou ... jak se řešily adhezní poměry (když jeep je celkem lehký), co chlazení motoru (uchladilo se to při nízkých rychlostech a otáčkách?) a jak to vlastně brzdilo soupravu?
J10i20ř22í 12D45v15o65ř89á44k
Je málo známé, že Jeepy měly koncem války i tzv. " Soutěskovou obracečku ". Hever umístěný ve středu vozidla doplněný o axiální ložisko.V případě neprůjezdnosti horské cesty se Jeep vyheveroval a otočil o 180 stupňů. Odpadlo několika kilometrové couvání.
M32a38r83t41i42n 90N14e88r14m49u41t
To měli i naši Návštěvníci :)
K52a17r86e20l 12H75a88t25v39a77n80i
Nemci v druhe S. V. meli na kolejich i nakladaky.
R46o33m30a95n 17P85o87l63á84č37e87k
Proč ne:-) V Top Gearu jim taky došlo, že musí mít 4x4 a AUDI rozhýbala 3 karavany.:-).
Jinak ono rozhýbat to, byl asi ten menší problém. Přece jenom na rovině i parta chlapů dokáže odtačit 16 tunovou odbržděnou tramvaj, ale brzdit tímhle Jeepem 4 tuny písku bych asi úplně nechtěl
P29a44v86e68l 41M31a96r23t50i15n28e32k
Ty rychlosti byly zrejme dost tristni a spady asi zadne.
M61a91r33e11k 98Ř68e25h49á60č66e51k
No ja myslim, ze to fungovat mohlo. Akorat byl strasne pomalej rozjezd a dost trpela spojka. Par vagonu nebo kamion daji do pohybu i strongmani, akorat maji zrychleni tak 1 mm/s/s. Ale jak se to da jednou do pohybu, uz to zas diky setrvacnosti pofrci pekne. Problem bude spis brzdeni.
R91a60d20e46k 82F27o10l50p64r14e63c87h52t
V diskusi se však neřeší výkon motoru, ale tažná síla. Kdybychom si to převedli do absurdna na ten příklad s kamionem, tak mít ten strongman na nohou kolečkové brusle, tak s tím nehne. Jeep byl schopen vagony do určité hmotnosti táhnout, protože však neznáme vstupní data, nejsme schopní vypočítat maximální hmotnost taženého břemene.
I33v43a43n 66M28a26r36e74k
Naše mot. lokomotiva T 211"prasátko" při své hmotnost 22t. a dvou hnaných nápravách, měla problémy rozhýbat 2-3 naložené dvouosé vagony.
Jeep , který měl hmotnost pár set kg, mohl těžko zvládnout víc jak jeden vagon vážící navíc jen několik tun. A to raději nebudu rozvádět sklonové poměry tratě, či počasí. Zkrátka s Jeepem na kolejích zcela určitě velkou slávu neudělali.
R10i67c13h83a83r88d 93A68u86b37r62e92c93h18t
"During Australian military operations in Borneo Jeeps hauled goods wagons with a payload of four tons of sand. In the Philippines a jeep train hauled a total weight of 52 tons over a route 19 miles (31 km) long at a speed of 20 mph (32 km/h)."
Tedy: během australských vojenských operací na Borneu jeepy tahaly nákladní vagony s nákladem čtyř tun písku. Na Filipínách "jeepový vlak" táhl celkovou hmotnost pře 52 tun na trase dlouhé 31 km při rychlosti 32 km/h.
Jeepový vlak měl obvykle několik zapřažených jeepů, podle fotek to někdy vypadá i na 1 vagon=1 jeep.
J31o84z23e94f 50B64e63v28i97l14a79q76u65a
Zaujímavý článok!
K tej diskusii o "schopnosti" drezin ťahať náklad asi len toľko - ak nevládala potiahnuť 4 "vagóny", tak sa jeden odpojil...
P.S.: Ak chalan som čosi navozil na úzkokoľajnej drezine po čiernobalockej úzkokoľajke To boli časy... Karoséria aj motor boli tuším zo Škody 1202 - kedysi to boli aj sanitky...také guľaté. Táto patrila Lesnému závodu a tak bola zelená.
M34i57l30a43n 39V75o73l59e51k
Jestli mohly jezdit na metrovém rozchodu, tak to jsou dost úzká tintítka, to mi nikdy nepřišlo.
R42i98c42h21a55r94d 26A36u34b59r38e35c22h81t
Rozchod klasických džípů MA a MB byl 1250 mm, tedy při troše dobré vůle a sadismu to nebyl problém.
Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu
Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...
Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti
Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví
Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...
Učili jsme se od alpských záchranářů, líčí pilot počátky letecké záchranky
Exkluzivně Za kniplem vrtulníku strávil přes 9 250 hodin. Stál u zrodu letecké záchranné služby, létal s...
Sphere jako osmý div světa? Zábavní komplex ve Vegas je technologický zážitek
Uvidíte v ní famózní obraz s nejvyšším rozlišením na světě, do uší zahraje sto šedesát tisíc...
POZOR VLAK: Slavíme půl století pražského metra, vznikla k tomu unikátní hra
Pro Československo, a především pro Prahu, to byl slavný den, devátého května 1974 byl slavnostně...
Jiří Horák obnovil ČSSD a dovedl ji do parlamentu. Se Zemanem si nerozuměl
Před 100 lety se narodil Jiří Horák, který po sametové revoluci pomáhal znovuobnovit sociální...
Specialista na controlling - HO, dovolená navíc #x4FEf
INDEX NOSLUŠ s.r.o.
Plzeňský kraj
nabízený plat:
40 000 - 50 000 Kč