Diskuze
Jeepy na kolejích. Fotografie zajímavých improvizací z války
Děkujeme za pochopení.
H75o49n24z42a 95T91a88r
V některých zemích se pro nedostatek prostředků Improvizuje stále, i u nás na nevyužívaných tratích by se to upotřebilo
https://www.youtube.com/watch?v=0zeBIxI7n1I&t=28s
Kam vedou koleje, tam je život. Přesto regionálních tratí ubývá... Proč?
https://www.youtube.com/channel/UCCK-Lb6bcVxDCLmuX2Yh2jg/videos
Nadšenci v Polsku na vlastní náklady opravují nevyžívané tratě
na niž provozují po domácky vyrobené drezíny.
https://www.youtube.com/channel/UCxSmJcnKn44iW_P2t55utUw/videos
D17a54v90i75d 79K52n58a54p27e68k
Když je víra silnější než ekonomické ukazatele. Aneb jak si pod sebou církev podřeže větev.
P47a73v17e19l 48O62b59d78r69ž34á35l30e37k
Škoda že chybí odpovědi na ty základní technické otázky, které asi každého napadnou ... jak se řešily adhezní poměry (když jeep je celkem lehký), co chlazení motoru (uchladilo se to při nízkých rychlostech a otáčkách?) a jak to vlastně brzdilo soupravu?
J50i19ř36í 82D32v66o72ř38á18k
Je málo známé, že Jeepy měly koncem války i tzv. " Soutěskovou obracečku ". Hever umístěný ve středu vozidla doplněný o axiální ložisko.V případě neprůjezdnosti horské cesty se Jeep vyheveroval a otočil o 180 stupňů. Odpadlo několika kilometrové couvání.
K65a53r11e72l 42H20a90t66v89a63n17i
Nemci v druhe S. V. meli na kolejich i nakladaky.
R32o28m64a64n 21P80o57l58á38č13e71k
Proč ne:-) V Top Gearu jim taky došlo, že musí mít 4x4 a AUDI rozhýbala 3 karavany.:-).
Jinak ono rozhýbat to, byl asi ten menší problém. Přece jenom na rovině i parta chlapů dokáže odtačit 16 tunovou odbržděnou tramvaj, ale brzdit tímhle Jeepem 4 tuny písku bych asi úplně nechtěl
P84a31v86e72l 38M21a76r84t43i70n95e17k
Ty rychlosti byly zrejme dost tristni a spady asi zadne.
M52a62r94e52k 68Ř84e92h45á68č38e16k
No ja myslim, ze to fungovat mohlo. Akorat byl strasne pomalej rozjezd a dost trpela spojka. Par vagonu nebo kamion daji do pohybu i strongmani, akorat maji zrychleni tak 1 mm/s/s. Ale jak se to da jednou do pohybu, uz to zas diky setrvacnosti pofrci pekne. Problem bude spis brzdeni.
R24a97d11e57k 87F14o93l60p51r39e18c36h59t
V diskusi se však neřeší výkon motoru, ale tažná síla. Kdybychom si to převedli do absurdna na ten příklad s kamionem, tak mít ten strongman na nohou kolečkové brusle, tak s tím nehne. Jeep byl schopen vagony do určité hmotnosti táhnout, protože však neznáme vstupní data, nejsme schopní vypočítat maximální hmotnost taženého břemene.
I35v20a11n 25M98a16r51e20k
Naše mot. lokomotiva T 211"prasátko" při své hmotnost 22t. a dvou hnaných nápravách, měla problémy rozhýbat 2-3 naložené dvouosé vagony.
Jeep , který měl hmotnost pár set kg, mohl těžko zvládnout víc jak jeden vagon vážící navíc jen několik tun. A to raději nebudu rozvádět sklonové poměry tratě, či počasí. Zkrátka s Jeepem na kolejích zcela určitě velkou slávu neudělali.
R84i49c28h31a35r43d 14A53u28b41r25e15c63h81t
"During Australian military operations in Borneo Jeeps hauled goods wagons with a payload of four tons of sand. In the Philippines a jeep train hauled a total weight of 52 tons over a route 19 miles (31 km) long at a speed of 20 mph (32 km/h)."
Tedy: během australských vojenských operací na Borneu jeepy tahaly nákladní vagony s nákladem čtyř tun písku. Na Filipínách "jeepový vlak" táhl celkovou hmotnost pře 52 tun na trase dlouhé 31 km při rychlosti 32 km/h.
Jeepový vlak měl obvykle několik zapřažených jeepů, podle fotek to někdy vypadá i na 1 vagon=1 jeep.
J33o70z20e86f 12B33e43v36i45l27a57q82u76a
Zaujímavý článok!
K tej diskusii o "schopnosti" drezin ťahať náklad asi len toľko - ak nevládala potiahnuť 4 "vagóny", tak sa jeden odpojil...
P.S.: Ak chalan som čosi navozil na úzkokoľajnej drezine po čiernobalockej úzkokoľajke To boli časy... Karoséria aj motor boli tuším zo Škody 1202 - kedysi to boli aj sanitky...také guľaté. Táto patrila Lesnému závodu a tak bola zelená.
M46i61l85a95n 39V57o81l35e62k
Jestli mohly jezdit na metrovém rozchodu, tak to jsou dost úzká tintítka, to mi nikdy nepřišlo.
R94i53c11h48a34r74d 45A41u32b82r26e84c94h88t
Rozchod klasických džípů MA a MB byl 1250 mm, tedy při troše dobré vůle a sadismu to nebyl problém.
Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu
Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...
Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti
Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví
Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...
Sphere jako osmý div světa? Zábavní komplex ve Vegas je technologický zážitek
Uvidíte v ní famózní obraz s nejvyšším rozlišením na světě, do uší zahraje sto šedesát tisíc...
POZOR VLAK: Slavíme půl století pražského metra, vznikla k tomu unikátní hra
Pro Československo, a především pro Prahu, to byl slavný den, devátého května 1974 byl slavnostně...
Jiří Horák obnovil ČSSD a dovedl ji do parlamentu. Se Zemanem si nerozuměl
Před 100 lety se narodil Jiří Horák, který po sametové revoluci pomáhal znovuobnovit sociální...
Dnes už se bez nich válčit nedá. Raketový vzestup bojových dronů
Bezpilotní letadla (drony) jsou v posledních dvou dekádách na raketovém vzestupu. Přispěla k tomu...