Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Jsou vážně všichni zákazníci Microsoftu tak spokojeni, jak tvrdí?

aktualizováno 
Microsoft stáhl ze svého webu reklamní stránku, na které byl umístěn údajný dopis dlouholeté uživatelky počítačů Mac, která si chválila přechod na platformu PC pod OS Windows. Dopis však prý psalo marketingové oddělení Microsoftu.

Minulý týden jste mohli na stránkách společnosti Microsoft objevit dopis, ve kterém se údajná dlouholetá uživatelka počítačů s nakousnutým jablkem ve znaku vyznává z radosti, kterou jí způsobil přechod z platformy Mac na PC s instalovaným systémem Windows XP. Dopis začínal větou: „ Yes, it’s true (Ano, toto je pravda)“ a následoval výčet výhod, které případný uživatel získá, pokud se rozhodne přejít od společnosti Apple k osobním počítačům s OS Windows.

Dopis pokračuje slovy:“ I am a freelance writer; I demand the best in mobile computing (Jsem spisovatelka na volné noze, požaduji to nejlepší, co se nabízí v mobilních počítačích).“ Právě tato věta může případné čtenáře zmást. Mohou se totiž domnívat, že tento dopis zaslala do Microsoftu osoba, která má opravdu několikaleté zkušenosti s prací na počítači Mac a popisuje své reálné zkušenosti s přechodem na jiný systém.

Výřez z dopis, který na čas zveřejnil Microsoft v rámci akce Convert to PC 

Další důvod, proč by si případný uživatel mohl myslet, že se jedná o dílko na Microsoftu nijak závislého člověka, je od června probíhající kampaň (Technet informoval) společnosti Apple. Cílem této kampaně, která by se dala shrnout do sousloví „Switch from PCs to Macs (Přepni se z PC na Macy)“ a jejíž podtitul zní „My PC wasn’t Plug-n-Play. It was Plug-n-Get-Mad (Mé PC nebylo Plug-n-Play. Bylo spíše Plug-n-zblázni-se)“, je přesvědčit i na základě reálných zkušeností stávajících uživatelů, že přejít na počítače Apple se zákazníkům vyplatí. A právě dopis zveřejněný na stránkách Microsoftu (v rámci jakési kontra kampaně „Convert to PC (konvertuj k PC)“, mohl i díky této nastavené kontroverzi k „Switch from PCs to Macs“ vyznít jako dopis od nezávislého uživatele.

Jak to tedy je?

Avšak server CNet přinesl informaci, ve které se hovoří o tom, že tento dopis byl pravděpodobně vyroben za peníze Microsoftu a patrně jeho výrobu ovlivňovalo marketingové oddělení této společnosti. CNet tvrdí, že se na základě jeho dotazování se na okolnosti vzniku tohoto dopisu Microsoft rozhodl, že stránku s dopisem stáhne. Pokud se ale na ni chcete podívat, ještě je uložena zde v cache na serveru Google. Reklamní akci společnosti Apple pak naleznete zde.

Výřez z reklamní kampaně Switch from PCs to MACs 

Z tohoto pohledu je zajímavé, že ještě před nedávnem společnosti Microsoft a Apple částečně spolupracovaly. Tato spolupráce měla téměř pětiletou tradici a umožňovala Microsoftu podílet se na vývoji některých produktů Apple. Problémy se ale prohloubily, když šéf oddělení pro oblast počítačů Apple kritizoval politiku společnosti při prodeji nového operačního systému Mac OS X.

 





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Skleněný most na hoře Yuntai
Infarktový žertík vyděsil turisty na skleněném mostě, kilometr nad zemí

Turisty v čínské provincii Hebei vyděsil žertík provozovatelů skleněného mostu na hoře Yuntai. Ve výšce více než 1 000 metrů nad zemí to musí být hrozivý...  celý článek

Výpadek Facebooku 11.10.2017.
Je snad konec internetu? Facebook i Instagram mají výpadky

Uživatelé v USA i jinde na světě hlásí nedostupnost sociálních sítí Facebook a Instagram.  celý článek

Google.cz na své domovské stránce připomíná voličům, kde si vyřídit volební...
Český Google zve na domovské stránce k volbám. Radí, jak vyřídit průkaz

Na domovské stránce vyhledávače Google se objevil prominentní odkaz na informace ministerstva vnitra. Návštěvníci se tak dozvědí, jak volit, pokud budou v době...  celý článek

DHL Express (Czech Republic) s.r.o.
Referent mezinárodních přeprav (pracoviště Modřice)

DHL Express (Czech Republic) s.r.o.
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 20 000 - 25 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.