náhledy
Ve 3D tiskárně lze vyrobit strojek i s pohyblivou hlavou. V kloubech, tam kde musí dojít ke vzájemnému pohybu dvou pevných plastových částí, se místo plastu nebo gumy vstříkne speciální směs, kterou IR svetlo nevytvrdí a naopak je poté vypláchnuta roztokem.
Autor: Gillette
3D model stojku se speciálním softwarem "nařeže" na vrstvy. Ty poté "tiskne" speciální 3D tiskárna. Vrstvu po vrstvě, vždy po 16ti mikrometrech. Místo toneru se používá prášková směs plastu a gumy, každá vrstva se ihned po nanesení vytvrdí silným infračerveným světlem.
Autor: Gillette
Při dvěstěnásobném zvětšení není pokožka rovná a pevná. Je to hrbolatá rosolovitá hmota, ve které jsou vousy uchyceny velice pružně.
Autor: Gillette
Jak se nové holicí hlavě daří krátit vousy a nepoškodit přitom pokožku zjišťují pomocí vysokorychlostních kamer s 15ti tisíci snímky za sekundu a objektivem s vysokým zvětšením. Speciální holící strojek má příčně "přeříznutou" hlavu a tak kamera vidí jakým způsobem hlava předpíná pokožku a břity povytahují a krátí voudy.
Autor: Gillette
Vousy nemají je různu délku a sílu, ale také směr růstu. Což je pro břity holicího strojku samozřejmě komplikace.
Autor: Gillette
Pozdnější stádia vývoje nového modelu probíhají jen v CAD programech v počítači. Modelovány jsou i nejmenší podrobnosti, aby byl prototyp vzniklý ve 3D tiskárně co nejvěrnější.
Autor: Gillette
Po testovacím oholení každý účastník zaznamená jak dojmy z procesu holení, tak především výsledek - včetně říznutí, či poranění a podráždění pokožky do obličejové mapy.
Autor: Gillette
Součástí vývoje je také podrobné zkoumání pleti a vousů před a po holení.
Autor: Gillette
Během holení před polopropustným (jednosměrným) zrcadlem na postup dohlíží jak pracovník výzkumu, tak dvojice kamer.
Autor: Gillette
Každý nový model holicího strojku nejprve vzniká na papíře, později se přenese do počítače do 3D modelů CAD systémů.
Autor: Gillette
Výstupní kontrola holicích hlavic se u prototypů provádí ručně, pomocí mikroskopů a laserů. Jakmile není každý břit ve stoprocentním stavu, hlava se recykluje. I 20ti mikronovou odchylku prý při holení poznáte sníženým komfortem. V ostré výrobě je výstupní kontrola samozřejmě plně v rukou robotů.
Autor: Gillette
Ergonomie strojku. 3D analýza pohybů během holení je velmi podobná té, se kterou se natáčejí "motion capture" animované filmy. Na holicí strojek, ruku i tělo jsou nalepeny reflexní body, které svitem odpovídají na infračervené záření. Toto spektrum (tedy zářící body) je nahráno IR kamerou - ze vzájemného pohybu bodů lze spočítat, zda jsou ruce při holení v pohodlné pozici a jakým způsobem upravit konstrukci holicího strojku, aby byla práce s ním přirozenější.
Autor: Gillette