Za poměrně překvapivé a zároveň velmi potěšující lze označit zjištění, že třicet procent české internetové populace se alespoň jednou denně na Internetu věnuje sebevzdělávání. Další čtyři desetiny lidí se jím zabývají alespoň jednou týdně. Podle průzkumu vévodí internetovým činnostem sledování televize – každý den se na ni dívá po síti 73 procent respondentů. Rádio každý den poslouchá 71 procent lidí, noviny a časopisy čte přesně polovina dotazovaných. Hudbu po síti poslouchá alespoň jednou denně 43 procent e-populace.
Zajímavé je také sledovat, jaké skupiny populace z hlediska pracovního poměru se nejčastěji připojují k internetu. Například více než 15 procent návštěvníků webových stránek jsou podnikatelé – přitom v běžné populaci je jich pouze polovina – 7 procent. Právě opačná je situace u důchodců – těch je v Česku nyní přes dvacet procent, mezi uživateli celosvětové sítě je jich však pouze 1,6 procenta. Na Internet se připojuje také větší podíl zaměstnanců, než jaký tvoří v české společnosti. Jen mezi nezaměstnanými na na síti a nezaměstnanými v analogovém světě je poměr přibližně vyrovnaný.
Ekonomická aktivita |
Výskyt skupiny |
Výskyt skupiny |
V pracovním poměru |
54,1% |
38,8% |
Podnikatel, živnostník |
15,6% |
7,2% |
Bez zaměstnaní |
28,7% |
33,1% |
V důchodu |
1,6% |
20,9% |
běžná populace: ČSÚ, stav k 31.12.2004