Werichovo „ukaž mi, co čteš, a já ti řeknu, kdo jsi“ se na dnešní náctileté dá aplikovat jen velmi obtížně - nejčastěji čtou stylizované útržky ze životů svých vrstevníků, přičemž i výraz „číst“ lze pro prohlížení obrázků a videí s krátkými tagy použít také jen s rezervou.
Newyorská veřejná knihovna se ve spolupráci s reklamní agenturou Mother nyní pouští do experimentu, při kterém klasické romány publikuje ve formě instagramových příběhů, tedy takzvaných instastories. Grafické provedení se má co nejvíce blížit původnímu vydání, podoba je osvěžena animacemi. Přidržením prstu na displeji si „stránku“ podržíte, jinak celá kniha proběhne v pro instastories klasických pětisekundových intervalech.
Prvním vydaným dílem je prvních šest kapitol (86 stránek) Alenky v říši divů od Lewise Carrolla, další díly budou postupně následovat. V příštích měsících takto vyjde například Žlutá tapeta od Charlotte Perkins Gilmanové nebo povídka Proměna od Franze Kafky.