„Barva navíc odolá opakovanému praní, a tím je zaručena dlouhodobá trvanlivost plastického reliéfu vytvořeného například na tričku,“ doplnil další vlastnost barev vývojový pracovník Koh-i-nooru Martin Čihák.
V základní nabídce barev, které Koh-i-noor právě uvedl na trh, je žlutá, červená, modrá, zelená a černá. Připravují se světélkující odstíny. Zatím barvy od továrny odebírají velkoobchodníci, konečná prodejní cena proto ještě není známa. V jejím stanovení mají obchodníci značnou volnost, ale měla by se pohybovat maximálně v desítkách korun.
Vývoj barev, které jsou světovou novinkou, trval tři roky a podílela se na něm Fakulta chemicko-technologická Univerzity Pardubice včetně studentů. Ti hned mohli sami barvy vyzkoušet.
„Například jeden hoch si vyrobil tričko s reliéfem lebky a doplnil to reliéfem nápisu s fotochromním pigmentem, který reaguje na různé druhy světla. Takže když vyšel z místnosti ven, objevil se mu pod lebkou nápis "Jsi venku z hospody", když zašel na diskotéku, díky UV lampě se lebce rudě rozsvítily oči,“ popsal možnosti barev pracovník univerzity Radim Hrdina.