Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Konkurentem našeho vyhledávání jsou sociální sítě, říká Google

  11:00aktualizováno  11:00
Lidé na internetu hledají konkrétní odpovědi a ne seznam odkazů. V tomto ohledu Google zaostává za sociálními sítěmi.

Americký internetový vyhledávač Google považuje sociální sítě jako Facebook za největší soupeře svého webového vyhledávání.

Uvedla to v Tokiu mluvčí firmy.

Uživatelé čím dál více chtějí jako výsledek svého vyhledávání spíše slovní odpověď než jen seznam odkazů. Také od internetu čekají něco osobního a očekávají osobní odpovědi. Týká se to například doporučení, do které restaurace zajít.

V tomto ohledu mají sociální sítě velký náskok, protože nabízejí informace od přátel nebo přinejmenším od známých. Uživatelé mají tendenci věřit takovým informacím více, dodává produktový manažer skupiny Google Ken Tokusei.

Webový vyhledávač proto začal nabízet nástroje, s nimiž uživatelé hodnotí vyhledávání a nesprávné odkazy mažou. Google se také snaží lépe trefit požadované informace.

Rivalem jsou mu například stránky WolframAlpha, které se spustily tento měsíc. Ty místo pouhého seznamu nalezených odkazů předkládají po analýze nalezených odkazů na míru šitou odpověď.

Google uvedl, že by u určitého typu vyhledávání mohl udělat totéž. Stejně ale bude následovat zavedený seznam odkazů, v němž se dá pátrat dál.

"Je to otázka upřesnění, jaký druh informace uživatel hledá," uvedl Tokusei. "Se svými výsledky ale budeme pořád předkládat určité odkazy na stránky," citovala ho agentura AP.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Politici a sociální sítě
Urážky, trapasy i nesmysly: jak čeští politici bojují na sociálních sítích

Předvolební kampaň vrcholí a při rozhodování voličů hraje vliv i to, jak politici vystupují na sociálních sítích. Ne všichni si na nový svět krátkých,...  celý článek

Facebook po roce odkrývá, jakým způsobem mohlo Rusko ovlivnit americké...
PŘEHLEDNĚ: Facebook ukázal, jak jej během voleb zneužila ruská propaganda

Rusové si přes stovky prostředníků koupili v roce 2016 ohromné množství reklamy na Facebooku. Cílily na americké voliče v klíčových státech. Reklamy podle...  celý článek

Vizualizace struktury diskuze Kialo.com
Dá se na internetu diskutovat rozumně? Platforma Kialo to chce zkusit

Nová platforma chce nabídnout nástroj pro racionální debaty. Snaží se o to především strukturováním diskuze a upřednostňováním podepřených argumentů.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.