Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Kopírování zabíjí hudbu! - co na to František Nedvěd?

  0:05aktualizováno  0:05
V kontroverzní kampani IFPI ČR se objevil v pořadí již třetí inzerát, ve kterém dostal slovo František Nedvěd. Ani jeho prohlášení však na poněkud rozpačitém dojmu z celé kampaně nic nezměnilo. Navíc se objevily neoficiální informace o tom, že se zcela nelogicky chystá další zdražení hudebních CD na našem trhu.
Týden se s týdnem sešel a v kampani IFPI ČR namířené proti neoprávněnému kopírování hudebních CD a proti nelegální distribuci MP3 souborů se minulý týden objevil v časopise SPY v pořadí již třetí inzerát, který nám opět zaslala naše pravidelná čtenářka Petra. Po Danu Bártovi a Iloně Csákové dostal tentokrát slovo František Nedvěd.

Je to úžasný pocit, když posloucháte dobrou hudbu. Cítíte, že za tím stojí talent, tvůrčí úsilí, práce celého týmu - prostě věci vložené do každé opravdu dobré písničky. Tohle se jednoduše nedá napodobit. Ale dá se to velmi snadno znehodnotit. Stačí, když umíte slušně zacházet s kopírovací technikou. Kopírování ovšem může vést jenom k jednomu výsledku - že bude těch dobrých písniček čím dál tím míň, protože bude čím dál tím míň peněz pro začínající hudebníky nebo menšinové žánry.

Jak je vidět, kvalita prohlášení provázejících kampaň IFPI ČR má vzestupnou tendenci. Ale i zde použitý argument je minimálně sporný. Bohužel neexistují žádná oficiální čísla, která by ukázala, kolik procent ze zisku hudebních vydavatelství je skutečně vynaloženo na podporu menšinových žánrů a začínajících umělců. Vzhledem k tomu, že se na nás z rádií již několik let valí stále stejní "umělci" a výraznější propagaci menšinových žánrů tuzemskými hudebními vydavatelstvími jsem alespoň já osobně nezaznamenal, domnívám se, že prohlášení Františka Nedvěda je pouhým hraním na city, které se záchranou dobrých písniček má pramálo společného.

Podle reakcí našich čtenářů nejsme sami, kdo má z této kampaně přinejmenším smíšené pocity. Zcela logicky se nabízí otázka, kdo to všechno zaplatí ...jako odpověď lze použít příspěvek našeho čtenáře Pavla z MP3Shop.cz, který v diskusi pod minulým inzerátem kromě jiného napsal:

Pravděpodobně v návaznosti na kampaň IFPI připravuje Sony Music/Bonton od 1.10. další zdražení cédéček a dá se očekávat (zatím tomu tak vždy bylo), že ostatní Mamuti ho budou následovat!!! Ta kampaň se z toho zdražení ale určitě zaplatí.

Ukáže-li se toto prohlášení jako pravdivé, potom je to další z důkazů naprostého nepochopení současné situace hudebními vydavatelstvími, která se za každou cenu snaží udržet své nemalé zisky. Vyšší cenou spotřebitele k výraznějším nákupům hudebních nosičů nepřimějí, ale naopak podpoří pirátské kopírování. Je to začarovaný kruh a z dlouhodobého hlediska neudržitelná situace.

A co vy? Jaký máte názor na kampaň IFPI ČR? Souhlasíte s dalším zdražováním již tak předražených hudebních nosičů? K dispozici je vám diskusní fórum pod tímto článkem.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

UE Boom nově zprostředkuje i služby digitální asistentky Alexa.
Do reproduktorů Ultimate Ears si můžete nastěhovat asistentku Alexu

Digitální asistentku od Amazonu nově budete moci úkolovat i prostřednictvím bezdrátových reproduktorů Ultimate Ears. Stačí si doinstalovat aplikaci, zatím...  celý článek

Dívka poslouchající nejspíše prázdný CD přehrávač.
CD přehrávačům je 35 let. Změnily hudební průmysl a odcházejí do důchodu

Úplně první CD přehrávač, Sony CDP-101, přišel na trh před pětatřiceti lety. Digitální hudební formát převálcoval své analogové předchůdce a změnil hudební...  celý článek

Chytré hodinky mají nahradit kapesní hudební přehrávače.
Chytré hodinky mají nahradit hudební přehrávače. V ČR to má překážku

Proč si kupovat přehrávač s 8GB pamětí a třídit v ní hudební sbírku, když mohu mít miliony alb a desítky milionů skladeb podle chuti dostupné doslova na...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.