Krtek a raketa. Podívejte se na legendární večerníček pouze dnes na iDNES

aktualizováno  10:44
Krteček se dnes pokusí již podruhé vydat do vesmíru. Před 45 lety mu to nevyšlo a skončil na opuštěném ostrově. A právě na dokumentární záznam z této cesty se můžete podívat.

Krtek a raketa | foto: Zdeněk Miler

Na palubě raketoplánu Endeavour se v pátek 29. dubna vydá i první český kosmonaut - krtek (Remek startoval až v roce 1978). Pochází z Moravské ústředny Brno. Do vesmíru se podívá díky manželce kosmonauta Andrewa Feustela, Indiry Feustelové.

"Paní Indira si uvědomila, že spolu s manželem četli dětem pohádky o krtečkovi," říká Milan Halousek z České kosmické kanceláře a jeden z organizátorů celé akce Do kosmu s krtkem. Celý rozhovor si můžete přečíst zde.

Čtenáři, kteří nám do redakce napsali mezi prvními padesáti, získali díky České kosmické kanceláři jedinečnou samolepku nebo placku s krtečkem a emblémem celé akce. Kontaktovat je budeme e-mailem.

Další informace o startu raketoplánu hledejte na Technetu zde.

Epizodu Krtek a raketa poskytla společnost Země pohádek, a.s.

Část ze zabavených tablet extáze.
Diskotéková droga extáze bude lék. Medicína znovu objevuje psychedelika

Výzkum terapeutického potenciálu psychedelických látek zažívá renesanci. Látka MDMA, příznivcům nejen taneční hudby známá spíše jako extáze, éčko nebo bobule,...  celý článek

Dva domnělé otisky nalezené na Krétě mohly podle vědců  vzniknout, když jejich...
Jsme z Evropy? Na Krétě se našly možné stopy předka člověka

Na Krétě se podařilo objevit stopy staré zhruba 5,7 milionu let, které by mohly patřit předkům Homo sapiens. Sami autoři označují objev v lokalitě Trachilos za...  celý článek

Rekonstrukce možné podoby prvního „českého“ dinosaura, který dostal jméno...
První český dinosaurus se změnil: byl primitivnější a nebyl zakrslý

Vyšel nový vědecký článek o prvním prokazatelném nálezu dinosauří kosti v České republice. S odstupem necelých patnácti let paleontologové dospěli k názoru, že...  celý článek

Okurková limonáda v 7 minutách!

Vyměňte kupované limonády za domácí.