Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Které internetové obchody kašlou na zákazníky?

aktualizováno 
Společnost United Interactive provedla ve spolupráci s Asociací pro elektronickou komerci (APEK) průzkum, jak tuzemské internetové obchody reagují na zákaznické dotazy poslané emailem. Nejlépe dopadly nákupní galerie Internet Mall a prodejce vstupenek TicketPro, zcela propadl Nákupní dům.

Cílem výzkumu bylo zjistit, jak zákaznická centra jednotlivých internetových obchodů reagují na zákaznické dotazy poslané elektronickou poštou. Výzkum probíhal na přelomu května a června 2005 a bylo při něm testováno 28 internetových obchodů. Výsledný index je kombinací informací o tom, zda testovaný subjekt reagoval na emailové dotazy, jak rychlá byla jeho odpověď a jaká byla její kvalitai.

Maximální a tedy nejlepší hodnota Email Response Indexu (ERI), je 100.

Nejlpepší jsou on-line prodejny vstupenek

Nejlépe dopadly společnosti umožňující on-line nákup a rezervaci vstupenek (ERI=87,4), přičemž jejich průměrná hodnota ERI byla 74,31. Celkově nejlepších výsledků dosáhly společnosti TicketPro a Internet Mall (ERI= 93,3). Za nimi skončily internetové obchody Korunka (ERI=92,4) a Kosmas (ERI=85,7). Naopak nejslabším subjektem byla společnost Nákupní Dům (ERI=6,7), která odpověděla pouze na jeden dotaz.

Přehled vítězů v jednotlivých kategoriích

Cestovní kanceláře/agentury (ERI=65,55)

1. GTS international

2. Student Agency

3. Čedok

Společnosti obchodující s elektronikou (ERI=80,67)

1. Elektrosvet.cz

2. HiFiShop

3. AZelektro

IT společnosti (ERI=76,81)

1. Mironet

2. Alzasoft

3. AutoCont

Obchodní domy (ERI=61,13)

1. Internet Mall

2. Korunka

3. Kosmas

Prodej vstupenek (ERI=87,39)

1. TicketPro

2. Ticketstream

„Jestli existuje oblast, ve které by měl zákaznický servis prostřednictvím emailu perfektně fungovat, pak je to právě oblast e-komerce. A jak je patrno z výsledků studie, mají ještě mnozí čeští provozovatelé on-line obchodů co zlepšovat…“, dodává Martin Hošek z United Interactive.

„Čeští zákazníci si již zvykají nahrazovat telefon elektronickou poštou a očekávají přiměřeně rychlou a kvalitní odpověď,“ říká Nikola Rafaj z Asociace pro elektronickou komerci. „Výsledky měření proto přicházejí ve správnou chvíli a mohou obchodníkům pomoci v přípravě na nadcházející hlavní nákupní sezonu.“

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pivníci.cz
Tipy na zajímavé weby: Se stránkou plnou piv se vám bude hodit hlídání

Hodnocení piv, kam na ně zajít a kde jsou u nás pivovary, najdete na Pivníci.cz. Na hodinu, na dvě či celý den. Potřebujete pohlídat děti prověřenou chůvou?...  celý článek

Politici a sociální sítě
Urážky, trapasy i nesmysly: jak čeští politici bojují na sociálních sítích

Předvolební kampaň vrcholí a při rozhodování voličů hraje vliv i to, jak politici vystupují na sociálních sítích. Ne všichni si na nový svět krátkých,...  celý článek

Ukázka podvodné soutěže na Facebooku.
Útočníci lákají na Facebooku uživatele na výhru i slevu na brýle Ray-Ban

Dostat z uživatelů citlivé informace o jejich soukromí zkouší podvodníci různými způsoby. V poslední době jsou to například různé soutěže na Facebooku nebo...  celý článek

Volkswagen Multivan 2.0...
Volkswagen Multivan 2.0...

r.v. 2014, naj. 229 000 km, diesel
797 390 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.