Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Pařížský aerosalon láká fandy letectví, ale ukáže jim méně letounů

  19:19aktualizováno  19:19
Asi žádná jiná letecká přehlídka nepřitahuje takovou pozornost jako letecký veletrh na letišti Le Bourget. Již desítky let si zde s přestávkami dávají dostaveníčko výrobci letadel a všech možných souvisejících oborů s příznivci leteckých technologií. Letos se na 51. ročníku nejstarší a největší letecké show bude prezentovat téměř 2 300 vystavovatelů.

Už téměř 90 let je letiště Le Bourget u Paříže v hledáčku všech příznivců letectví. V květnu 1927 zde totiž přistál Charles Lindbergh po svém letu přes Atlantický oceán a ukázal tak možnosti slibně se rozvíjejícího oboru.

Letos se k Paříži sletěli vystavovatelé, obchodníci i diváci ze všech koutů světa. Očekává se návštěva kolem 315 tisíc lidí. Pro veřejnost bude veletrh otevřen od pátku do neděle. Lidí mohou vidět v průměru 40 letadel ve vzduchu každý den.

Fotogalerie

Zmenšilo se ale množství letadel, které jsou od 15. do 21. června k vidění. Loni jich bylo podle serveru BusinessInsider asi 150, letos se jich objeví jen kolem stovky.

I tak se je na co dívat. Objeví se tu například dvousedadlové elektrické letadlo Airbus E-Fan, které doplňuje původní jednomístný model. Kanadský Bomabrdier si přichystal premiéru nového modelu CS300 určeného pro kratší vzdálenosti, který bude nabízen ve variantách se 110 nebo 130 sedadly.

Zájemci si také mohou prohlédnout „tichý a úsporný“ A350XWB, který se poprvé do provozu dostal letos v lednu. Je z velké části vyrobený z lehčích kompozitů a slitin titanu a hliníku.

Další novinka přiletí z Kyjeva. Nový nákladní Antonov AN178 poprvé oficiálně vzlétl zhruba před měsícem.   

Z vojenských letadel může veřejnost poprvé vidět pákistánskou stíhačku JF-17. Výrobce se pochlubil i s první objednávkou, kterou právě na aerosalonu uzavřel. Kupcem bude blíže nespecifikovaná asijská země.

V Le Bourget toho bude vidět samozřejmě mnohem více, a tak se některým z představených strojů budeme věnovat podrobněji.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Tento Šmolík Š.2 je exponátem Leteckého muzea Kbely.
První vojenský letoun československé konstrukce nepotěšil Francouze

První vojenský letoun československé výroby vznikl v roce 1920 v budoucím Letovu a jeho konstruktérem byl Alois Šmolík. Z typu byla odvozena i civilní létající...  celý článek

StreetDrone One s jedním ze svých tvůrců, Josephem Smithem.
Nejlepší auto na hraní, co jste kdy viděli. Cenou opravdu překvapí

Mnichov (Od zpravodaje Technet.cz) Na palubce má velké červené tlačítko, které v případě nouze okamžitě odpojí autonomní řízení. Projekt s názvem StreetDrone ONE je malý autonomní elektromobil,...  celý článek

„Počítačovou evolucí“ vytvořený návrh křídla pro Boeing 777. Podobné uspořádání...
Počítač navrhl křídlo pro Boeing 777. A je už na pohled jiné

Konstruktéři si nechali od počítače od základu navrhnout nové křídlo pro Boeing 777. Výsledný návrh je lehčí než dnešní konstrukce a ve vnitřku skrývá prvky,...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.