Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Proč letadlo malovalo letadlo? Piloti testovali nové motory Rolls-Royce

  10:38aktualizováno  10:38
Osmnáctihodinový let Boeingu 787 Dreamliner, při kterém piloti proletěli trasu ve tvaru obrysu svého letadla, byl ve skutečnosti test nových motorů Rolls-Royce.

O tom, že testovací piloti Boeingu „nakreslili“ v grafickém záznamu letu obrys svého stroje, jsme psali včera, ale o pravém smyslu letu jsme se mohli jen dohadovat. Na blogu Flightradar24 se však později vysvětlení objevilo: piloti prováděli ETOPS testy nových motorů Rolls-Royce Trent 1000 TEN.

ETOPS znamená Extended-range Twin-engine Operational Performance Standards, jinými slovy piloti testovali, jak se budou dva nové motory v letadle chovat při velmi dlouhém letu. Tento měřil 15 940 kilometrů a trval osmnáct hodin, což je více, než se létá například z Hongkongu do NewYorku.

Trent 1000 TEN je motor vyvíjený přímo pro Boeing 787 Dreamliner. Letadlo s novými motory má být podle Rolls-Royce o 20 % účinnější než Boeing 787 s předchozí generací motorů, které nahrazuje. Oproti předchůdcům mají být Trent 1000 TEN významně tišší a zároveň mají být schopny dodávat více elektrické energie pro systémy letadla.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Uniklý obrázek chytrého reproduktoru Google Home Mini.
Takto bude vypadat menší a levnější chytrý reproduktor Google Home

Chytrý reproduktor Google Home bude k dostání v menší a levnější verzi. Hraní muziky bude spíše nouzové, asistentka bude fungovat bez omezení.  celý článek

V balení naleznete mimo streamovacího boxu dálkový ovladač s touchpadem, síťový...
Apple dovoluje 4K obsah streamovat, ale ne stahovat

Pokud chcete zhlédnout film ve 4K rozlišení prostřednictvím služby Apple, musíte být připojeni na internet.  celý článek

Konference Ignite je pořádána v americkém Orlandu.
Nové Windows S notebooky cenou nepřekročí 350 USD

Microsoft na konferenci Ignite představil nové modely notebooků s odlehčenými Windows S.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.