Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Proč letadlo malovalo letadlo? Piloti testovali nové motory Rolls-Royce

  10:38aktualizováno  10:38
Osmnáctihodinový let Boeingu 787 Dreamliner, při kterém piloti proletěli trasu ve tvaru obrysu svého letadla, byl ve skutečnosti test nových motorů Rolls-Royce.

O tom, že testovací piloti Boeingu „nakreslili“ v grafickém záznamu letu obrys svého stroje, jsme psali včera, ale o pravém smyslu letu jsme se mohli jen dohadovat. Na blogu Flightradar24 se však později vysvětlení objevilo: piloti prováděli ETOPS testy nových motorů Rolls-Royce Trent 1000 TEN.

ETOPS znamená Extended-range Twin-engine Operational Performance Standards, jinými slovy piloti testovali, jak se budou dva nové motory v letadle chovat při velmi dlouhém letu. Tento měřil 15 940 kilometrů a trval osmnáct hodin, což je více, než se létá například z Hongkongu do NewYorku.

Trent 1000 TEN je motor vyvíjený přímo pro Boeing 787 Dreamliner. Letadlo s novými motory má být podle Rolls-Royce o 20 % účinnější než Boeing 787 s předchozí generací motorů, které nahrazuje. Oproti předchůdcům mají být Trent 1000 TEN významně tišší a zároveň mají být schopny dodávat více elektrické energie pro systémy letadla.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kryptoměna Monero
Některé weby zpomalují počítač. Možná těží kryptoměnu

Stále více webových stránek využívá prográmky, které umožní těžbu kryptoměn na počítačích zákazníků. Jejich počet velkým tempem roste.  celý článek

Přívěšek pro sledování polohy Samsung Connect Tag
Samsung přichází se svým prvním sledovacím zařízením na bázi NB-IoT

Samsung mezi svými IoT zařízeními přivítal první senzor na sledování polohy Samsung Connect Tag.  celý článek

Vizualizace struktury diskuze Kialo.com
Dá se na internetu diskutovat rozumně? Platforma Kialo to chce zkusit

Nová platforma chce nabídnout nástroj pro racionální debaty. Snaží se o to především strukturováním diskuze a upřednostňováním podepřených argumentů.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.