Diskuze

OBRAZEM: Příběh létající rakve

"Missile with a man in it", volně přeloženo jako "pilotovaná raketa", takovou přezdívku razil Lockheed pro svůj letoun F-104 Starfighter vyznačující se dlouhým trupem a křídly s extrémně malým rozpětím. A později se objevily další přiléhavé přezdívky. Američtí piloti mu říkali "zip-104" nebo pouze "zip" pro jeho do té doby nevídanou rychlost.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IP

Zajímalo by mě, jestli je pravda to co se o F-104 traduje, že jeho náběžné hrany na křídlech byly tak ostré, že se o ně mohl člověk pořezat...;-)

Jinak, zmínka o "zaraženém pilotovi" pobavila. Jen tak pro zajímavost, ruské Tu-22 měly podobný systém katapultáže směrem dolů.

0 0
možnosti
JB

J75i54ř52í 84B93r91o88ž

21. 10. 2014 13:14

Skutečně je to pravda byly velmi ostré. Na pořezání to nebylo, ale nasazovaly se na ně kryty, aby se personál o ně na zemi nezranil.

Ad sedačka C-1 - byla použita pouze u F-104A, potom nahrazena typem C-2. Důvodem bylo to, že v té době nebyly sedačka tak výkonné a pomáhala tak při opuštění letounu gravitace. Jinak  sedačka neletěla přímo dolů- po opuštění letounu opsala pod trupem půlkruh a napřímená potom ještě nějaký čas stoupala. V té době to byl dost používaný princip opuštění letounu.

0 0
možnosti
RF

Nepsal bych dost používaný, na několika letadlech se objevil, ale spíše na větších vícemístných. Pak to nebylo kvůli využití gravitace - když vezmeme třeba členy posádky u B-52, kteří seděli ve spodní části trupu, tak to byla nutnost, protože cesta vrchem nebyla pro ně volná.

1 0
možnosti