Diskuze
OBRAZEM: Příběh létající rakve
Děkujeme za pochopení.
F66r46a66n48t42i57š47e41k 93C28h77m63e32l22a22ř
Počty a ztráty F-104 Starfighter (celkem vyrobeno 2536 letadel všech modifikací)
Belgie - v operačním použití 101 F-104G + 12 TF-104G / ztraceno 38 F-104G + 3 TF-104G - 37%
Dánsko - v operačním použití 51 F-104 / ztraceno 12 - 23,5%
Holandsko - v operačním použití 138 F-104 / ztraceno 43 F-104 - 35,8%
Itálie - v operačním použití 105 F-104G + 30 TF-104G + 20 RF-104G + 205 F-104S - celkem 306 / ztraceno 137 - 37,5%
Kanada - v operačním použití 200 CF-104 + 38 CF-104D / ztraceno 110 CF-104 (nerozlišen typ) - 48%
Německo - v operačním použití 916 F-104 (749 F/RF-104G + 137 TF-104G + 30 F-104F) / ztraceno 292 (zahynulo 115 pilotů) - 30%
Norsko - v operačním použití 44 F-104 / 6 ztraceno
Řecko - nejsou údaje
Španělsko - v operačním použití 21 F-104 / ztráty žádné
Taiwan - v operačním použití 244 F-104 / ztráty nejsou známy Turecko - v operačním použití více než 400 F-104 / ztraceno - nejsou údaje
F73r82a46n67t86i12š78e68k 69C43h69m50e72l75a66ř
nevešlo to najednou :
Turecko - v operačním použití více než 400 F-104 / ztraceno - nejsou údaje
J37a32r28o62m32i38r 26F58a82r26e90k
Fotky nadherne, chybi mi tam snad jedna neslavna udalost, aneb jak Starfighter pohrbil Valkyru:
V59á31c51l43a28v 21P45t75á75č93e95k
Článek parádní...jen si prostě nemůžu pomoct mě se to letadlo nelíbí jako "tvarově" myslím...takové moc "hrubé" nevím jak to popsat...ale prostě mi nesedí vzhledově......nejsem rusofil ale Mig 15 se mi líbí víc
P96a68v28e60l 49H41o14l59u88b
jak píše níže jeden čtenář(MIG 21), tak o ruských MIg 15 by se dalo napsat, že to není létající rakev, ale přímo hřbitov. Jen v ČSSR spadlo a zabilo se cca 155 pilotů. A co potom v Rusku nebo v jeho komunistických satelitech.
Pane Folprechte, nedaly by se někde najít tyto informace, kolik pilotů zahynulo na MIG 15. V celém Varšavském paktu. Tím nechci hanit tento stroj, ale je prostě fakt, že padal. A padal moc....
I63v56a34n 62H50r95o51n
Mám kamarády kteří na Migu 15 strávili kariéru. Jsou staří a živí. Mám kamaráda, (1942) který má na F104 přes tisíc hodin a dalších 2500 na Tornadu. Je starý, bohužel ne už zdravý, ale živý.
Ne každý dokáže být starý pilot, ale ani šofér.
P56a27v35e24l 58H15o95l10u72b
A já tvrdím, že je to vynikající článek. Dodatky pod fotografiemi jasně doplňují tyto a člověk nemusí číst nějakou knihu, aby si udělal obrázek. Nehledě na to že o této létající rakvi bylo už mnoho popsáno. le člověk je vždy rád za novou informaci. Takže Technet.cz,
M41a56r89t97i64n 40F46a59l93t29ý32n
Zajímalo by mne ZA CO chce iDnes Křišťálovou lupu?
Za to, že napíše půl věty, ale čtenáři už si musejí zbytek informací dodat v diskusi? To vám nestálo ani za větu napsat důvody negativních přezdívek tohoto stroje?
Tohle je paskvil s nulovou informací a pár "hezkými" obrázky a ne profesionální novinářský článek!
M41a69r11t12i24n 60F55a22l28t68ý42n
DODATEK: Pokud je nějaký "příběh" u fotek, tak bohužel. Ani jsem je neotevřel, protože mne "úchvatný" úvodní text k tomu nijak nepobídl (o vybídnutí nemluvě). Obrázky mi stačilo "přehlédnout" v náhledu, neb toto není zrovna oblast, která mne běžně zajímá. A po přečtení zdejších přispěvatelů o umístění textu do obrázků, na tyto rozhodně klikat nehodlám a Křišťálovou lupu přiklepnu rozhodně jinému periodiku.
I34v41a22n20k80a 52P82o39s91p71í27š87i18l83o23v60á
Zajímalo by mě, jestli je pravda to co se o F-104 traduje, že jeho náběžné hrany na křídlech byly tak ostré, že se o ně mohl člověk pořezat...
Jinak, zmínka o "zaraženém pilotovi" pobavila. Jen tak pro zajímavost, ruské Tu-22 měly podobný systém katapultáže směrem dolů.
J33i32ř19í 73B67r31o72ž
Skutečně je to pravda byly velmi ostré. Na pořezání to nebylo, ale nasazovaly se na ně kryty, aby se personál o ně na zemi nezranil.
Ad sedačka C-1 - byla použita pouze u F-104A, potom nahrazena typem C-2. Důvodem bylo to, že v té době nebyly sedačka tak výkonné a pomáhala tak při opuštění letounu gravitace. Jinak sedačka neletěla přímo dolů- po opuštění letounu opsala pod trupem půlkruh a napřímená potom ještě nějaký čas stoupala. V té době to byl dost používaný princip opuštění letounu.
V20i85l25é32m 10P96ř58í82h81o13d97a
Starfighter je nádherný éro! Nejvíc se mi líbí ta fotka s oparem nad Neuschwansteinem (mimochodem jeden z nejhezčích zámků v Bavorsku, ne-li celém Německu, který nechal postavit ten střelený Ludva Bavorský, toho jména druhý). U zmínky o pakistánských F-104 jsem si vzpomněl, jak Pakistáncům Indové motali hlavy svými Folland Gnaty, což byla doslova miniaturní podzvuková a velmi obratná stíhačka (pokud si vzpomenete na americkou komedii "Hot Shots" (Žhavé výstřely), ta éra tam jsou Gnaty). Zajímavé vzpomínky indického pilota na Gnaty včetně setkání se Starfighterem - http://www.bharat-rakshak.com/IAF/History/1965War/Bharat.html#Starfighter.
Jinak cca desetina havárek na množství vyrobených kusů není nějak extra. Co by měli říkat mariňáci, kteří ztratili v různých havárkách třetinu AV-8 Harrierů (cca 330 vyrobeno, 110 ztraceno) - kam se na to hrabe ten démonizovaný Osprey.
J32a57k85u54b 59V92r76b64a
dobry odkaz, nicmene co jsem cetl 3 zazitky, tak vzdy kdyz byli indove objeveni, pakistanci slapli na plyn svych F104 a nechali je tam "stat" jak to popisuje sam indicky pilot
L36u59d23v81í91k 28G10a10j31d89o18š94í73k
Akorát jsem nepochopil koho napadlo udělat článek jako popisky k fotografiím. Zvláště pak když popisky iDnesu jsou tak dementně vymyšlené, že fotografii schovají.
Za obsah pane Folprechte . Za formu si dejte facku.
P42a42v88e45l 83V19a61n64ě74č78e71k
Pěkné. Jinak pokud chcete vidět F104 na vlastní oči, tak p.Tarantík ve svém Airparku u Zruče má jeden kousek, tuším v kanadské kamufláži.
Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV
S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...
Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit
Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka
Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Načapali jsme otesánka, který se velkého sousta nezalekne. Boeing 747-400F
Poté, co na Letiště Václava Havla Praha přestaly v barvách Qatar Airways létat nákladní Boeingy...
Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc
Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
Úspěšný let prototypu XB-1 vrací do hry cestování nadzvukovou rychlostí
Po více než dvaceti letech, od ukončení provozu letounu Concorde, se možná opět dočkáme nadzvukové...
Jarní bouře ničila před 100 lety Prahu. Napáchala obří škody
Prahou prošla před 100 lety, 27. března 1924, neobvykle silná jarní bouřka. V části hlavního města...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...