Diskuze
Legendy ČSD obrazem. Brejlovcům utnul „populační explozi“ velký požár
Děkujeme za pochopení.
J46a89k35u40b 98K57a70r70á29s34e98k
Šířeji? Pak už tu mám jen nožičky a závěr
M33i85k47u62l88á63š 24K48a17l75i55n55a
Na Technetu jsou velmi zajímavé i diskuze, dá se tu zjistit spoustu zajímavých informací.
Jinak koho by zajímal onen požár, přikládám článek který je tvořen spíš zprávou o zásahu + fotografie:
J95u20l94i24u97s 80P58u60f49l86e18r
Tak ten žhář to zapálil pro to aby dostal momořádnou odměnu. Občas tam udělal malý požárek, který uhasil zapsal do knihy hlášení a po zahájení směny ukázal vedení jaký je kabrňák, jak si hezky plní svoje povinosti a jak je ostražitý. Tenhle se mu vymknul.
R11e57n90a14t49a 30B92a23r50a52n89o15v60á
Dle mého legendou se nazývá něco, co již nejde spatřit v běžném provozu. Bohužel na traťi Ostrava hl. nádraží Valašské Meziříčí je stále standartní každodenní provoz tohoto stroje.
K51a72t50e45ř42i32n62a 52V78ý52b17o10r98n38á
Legendární, kultovní a podobná přídavná jména, jsou ve většině případů jen bezobsažné kecy.
R62e31n39a26t33a 46B76a45r14a96n58o74v28á
Dle mého legendou se nazývá něco, co již nejde spatřit v běžném provozu. Bohužel na traťi Ostrava hl. nádraží Valašské Meziříčí je stále standartní každodenní provoz tohoto stroje.
R24a61s14t13i15s14l44a71v 35P39a23l27u27š
Chýba mi tam fotografia prototypu lokomotívy ŽSR 755, ktorá bola prvým (aj keď nakoniec nevydareným) pokusom o kompletnú rekonštrukciu radu 753. https://sk.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%BD_ru%C5%A1e%C5%88_755
M33i65l32a14n 82V13o49l90e40k
Výkonově to byla dobře trefená lokomotiva. Na ty zbytky neelektrifikovaných hlavních tratí se mohla zdvojit a na zbylé výkony stačila. Ostatně ani 30 let kapitalistického budování nepřineslo potřebu zvyšování výkonů u dieselových lokomotiv.
Na těch fotkách by se dalo dokumentovat 'barvičkářské' šílenství včetně žlutého bezpečnostního pruhu, o kterém se jeden čas tvrdilo, že je naprosto nutný z bezpečnostních důvodů a že zachrání několik životů ročně.
K20a35t65e68ř82i16n67a 53V85ý67b13o47r90n73á
S tím trefováním si nejsem jista. Ono udělat diesel elektrickou lokomotivu o nějakém výkonu a zároveň při dodržení hmotnosti, byl a je docela kumšt. Ta lokomotiva totiž nese nejen dieselový motor o odpovídajícím výkonu, ale i generátor, elektrickou výzbroj a elektromotory. Takže to bylo maximum, co jsme tehdy zvládli vyrobit.
R49a11d94o64m65í36r 90A26l97b15e22r21t
Za mne super!!! Jednou, když byly děti malé, šli jsme se podívat na vláčky. Stáli jsme na perónu a já říkám, zamávejte těm strejdům strojvůdcům. A děti mávaly. Jeden strejda otevřel dveře onoho Brejlovce a ptal se kam jedeme. My nikde, jen jsme se přišli podídat na vláčky. A nechcete se svézt? A tak jsme jeli z hlavního na střed v Brejlovci. To bylo super!!! Moc milí strejdové strojvůdci. Úžasný zážitek jak pro mne, tak i pro děti. Ještě jednou děkujeme strejdové a doufáme že po těch letech, jste zdraví. Obrázek 25 vlakové nádraží Ostrava - Střed.
I23v98a23n 55P34l36a83c69h93y
Táta pracoval v ČKD Elektrotechnika jako inženýr na konstrukci Brejlovců, tak mám k té mašině takový trochu osobní vztah...
L48e44o61š 65T66o85m37a58n24č84á73k
Hezké shrnutí, čtivě napsané, tak dobře, že by to pochopila i naše babička :-)
Dobrý výběr fotografií.
Ale tvrzení o největší legendě motorové trakce ČSD je příliš silným !
Srovnatelnou, a možná ještě větší legendou jsou lokomotivy původní řady T 478.1, řečené podle lokalit "zamračené", "bardotky", "ceculy", pegasy".... Ty byly první u nás v této kategorii, neměly žádného přímého předchůdce. Ty začaly útoky na pozice parní trakce - a to i ve výkonových oblastech, pro něž původně ani nebyly zamýšleny. Na to se rádo zapomíná. Na druhou stranu byly tyto stroje už v době svého vzniku vybaveny agregátem zastaralým, hlučným, na hranici výkonových možností a s horším poměrem výkonu vůči hmotnosti. Jenže - jiná možnost tehdy v Československu nebyla a nový, modernější, lehčí a výkonnější lokomotivní motor se teprve vyvíjel.
Ty mašiny byly lepší z hlediska přetížitelnosti, z hlediska spotřeby paliva a oleje, z pohledu spolehlivosti naftového motoru. To byla totiž alfa a omega celé problematiky. Neboť princip elektrického přenosu výkonu, jeho regulace a typ točivých strojů byl vlastně totožný.
Mašiny snesly víc, vydržely déle mezi dílenskými opravami, měly menší poruchovost, měly i nižší normy na údržbu v jednotlivých stupních oprav, opravy motorů vycházely levněji (a to déle vydržely), navíc ani zdaleka tak netrpěly fatálními problémy na hlavním uložení, pevností klikových hřídelí či motorových skříní, anebo haváriemi destrukční povahy.
V čem lze naopak bez výhrady souhlasit - strojvedoucí měli obrýlené lokomotivy rádi (a raději), protože na základě dosavadního provozu "zamračených" už měly kabiny lépe odhlučněné, usazené na pryžových blocích, už tam byl i umývací koutek s ohřevem vody.
Ale ekonomika provozu byla někde jinde, než "pouhá" ergonomie. Nikoliv z nostalgie ještě dnes na Slovensku jezdí "zamračené", v českých zemích si je pořizují či pronajímají nestátní dopravci. Ale právě pro ty vlastnosti, jimiž své obrýlené nástupce mnohdy o koňskou délku přežily.
E57r64i81k 18L84e35v13i11n93s36k60ý
Hlavně bardotka, to je moje mládí, cestování na vandry, za kamarády a láskami, kdy najednou místo parních lokomotiv začalo jezdit tohle. Brejlovci přišli v době, kdy už jsem vlakem tolik nejezdil a hlavně to nebyla žádná taková změna, jako výměna páry za diesel. Takže pro mne tou přelomovou lokomotivou zůstane bardotka.
Námořníci USA propašovali před 100 lety na palubu bitevní lodi prostitutku
V dubnu 1924 zažilo americké námořnictvo obrovský skandál, který se dostal na titulní stránky...
Uvidíme v budoucnu na obloze druhý Měsíc? Příčinou může být neobvyklá hvězda
Velmi neobvyklá hvězda éta Carinae v 19. století náhle zjasnila a stala se druhou nejjasnější...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Skvělý filmový zvuk bez velké instalace. Test nejzajímavějších soundbarů
Položíte jej na polici před televizor, propojíte kabelem, zapojíte do zásuvky a během pár chvil se...
Dawesův plán na čas stabilizoval Německo, ale nástup Hitlera neodvrátil
Německá vláda přijala před 100 lety, v dubnu 1924, Dawesův plán. Byl to americký projekt na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Patnáct zbytečných obětí. Před 100 lety vybuchl důl Gabriela na Ostravsku
Dvanáctý duben 1924 přinesl vážnou důlní katastrofu v Československu. Výbuch v dole Gabriela v...
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
Lotyšská armáda je malá, materiálem nehýří, ale Ukrajině něco ze svého poslala
V roce 2004 vstoupilo Lotyšsko do NATO, přesto nemůže nechat svou případnou obranu pouze na bedrech...
Pes na Měsíci či Marsu už nemusí být fikce. NASA trénuje průzkumného robopsa
Vědci z projektu Lassie, sponzorovaném americkou NASA, zdokonalují robotického psa pro použití při...
Na dům mu spadl odpad z vesmíru. Nyní NASA potvrdila, že je to kus z baterie
Před několika týdny proběhla médii informace o varování německého Spolkového úřad pro civilní...
Prodej cihlového bytu 2+kk, 47 m2 v Olomouci, ul. Na Bystřičce.
Olomouc - Hodolany
4 020 000 Kč