Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Maďarské e-shopy letos očekávají růst obratu o 40 pct

aktualizováno 
Maďarské internetové obchody budou zřejmě na konci tohoto roku slavit. Očekávají totiž nárůst tržeb až o 40 procent. Přesto jde o malý zlomek celkového objemu nákupů.

Meziroční nárůst tržeb o 40 procent na zhruba deset miliard forintů (necelých 1,3 miliardy Kč) očekávají letos provozovatelé virtuálních internetových obchodů v Maďarsku. Vyplývá to z nedávno uskutečněného průzkumu, o kterém dnes informovala rozhlasová stanice Gazdasági Rádió. Jak ale uvedla stanice dále, i přes tento nárůst tvoří online nakupování pouze 1,5 tisíciny procenta celkového maloobchodního obratu v zemi. Odborníci se shodují, že tento poměr se může zvýšit jen v případě významnějšího nárůstu uživatelů internetových služeb, což však podle jejich mínění nebude možné bez pomoci státu, ale také soukromého sektoru.

Loňský obrat firem provozujících internetové online obchody dosáhl v Maďarsku 7,5 miliardy forintů (asi 951 milionů Kč), což výrazně předčilo očekávaných šest miliard forintů, řekl autor průzkumu Gábor Lemák z hospodářského výzkumného ústavu GKI. Přestože Maďarsko v této oblasti dosahuje růstu srovnatelného se zeměmi Evropské unie, v celkovém obratu, který se odvíjí zejména od počtu uživatelů internetových služeb, je spíše na konci žebříčku, dodal Lemák.

Podle Lemáka jsou z evropských zemí v oblasti online obchodování nejdále Němci, Francouzi a obyvatelé skandinávských zemí, kde už se provozovatelé těchto služeb nezaměřují ani tak na zvyšování počtu klientů, jako na jejich pohodlí a zjednodušení poskytovaných služeb.

Z výsledků průzkumu dále vyplynulo, že v Maďarsku mají možnost připojit se k internetu asi dva miliony lidí. Z toho však velkou část tvoří zejména studenti nebo lidé, kteří využívají internet při práci alespoň jednou měsíčně. Počet lidí, kteří v loňském roce alespoň jednou využili služeb online obchodů se přitom odhaduje jen na přibližně 100 až 120 tisíc.

Online nákup v Maďarsku přitom poskytuje 200 až 300 firem, nejvýznamnější obraty však realizuje jenom asi deset z nich. Podle zástupce společnosti Webservices Gábora Hernádiho největší obchody navštěvuje zejména v předvánočním období zhruba tisíc lidí denně. Nejčastěji nakupují potraviny, ale také průmyslové zboží. Průměrná cena nákupu se podle jeho slov pohybuje v rozmezí 10.000 až 15.000 forintů (asi 1260 až 1900 Kč).

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pivníci.cz
Tipy na zajímavé weby: Se stránkou plnou piv se vám bude hodit hlídání

Hodnocení piv, kam na ně zajít a kde jsou u nás pivovary, najdete na Pivníci.cz. Na hodinu, na dvě či celý den. Potřebujete pohlídat děti prověřenou chůvou?...  celý článek

Vizualizace struktury diskuze Kialo.com
Dá se na internetu diskutovat rozumně? Platforma Kialo to chce zkusit

Nová platforma chce nabídnout nástroj pro racionální debaty. Snaží se o to především strukturováním diskuze a upřednostňováním podepřených argumentů.  celý článek

Skleněný most na hoře Yuntai
Infarktový žertík vyděsil turisty na skleněném mostě, kilometr nad zemí

Turisty v čínské provincii Hebei vyděsil žertík provozovatelů skleněného mostu na hoře Yuntai. Ve výšce více než 1 000 metrů nad zemí to musí být hrozivý...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.