Firma Vaseline propaguje své kosmetické prostředky pro muže pod pionýrským heslem "Buď připraven" (Be Prepared). Zatímco pionýři byli k obraně vlasti, Indové jsou připraveni k zesvětlení obličeje, které je podle deníku The Telegraph v Indii poměrně populární.
Nová zesvětlující aplikace pro Facebook umožňuje uživatelům, aby jejich obličej byl na snímku v profilu světlejší. Funguje tedy podobně, jako v reálu speciální krémy. Ty má program také propagovat.
"Změňte svůj obličej na Facebooku s Vaseline pro muže," slibuje jednoduchá facebooková aplikace.
"Začali jsme s kampaní na tuto aplikaci druhý týden v červnu a ohlas na ní byl fenomenální," pochlubil se pro Telegraph Pankaj Parihar, který za kampaní stojí.
Aplikaci si samozřejmě můžete vyzkoušet také. Stačí si na Facebooku vyhledat heslo Vaseline. Výsledky nejsou nijak zázračné. Primitivní fotoeditor mírně zesvětlí pokožku a dodá lesk. Pokud však nemáte dobře nakalibrovaný monitor, rozdíl ani nepoznáte.
Zda takto (ne)fungují i propagované krémy se nám nepodařilo zjistit. Nicméně v diskusi přímo pod aplikací převládají spíše negativní reakce od indických uživatelů.
Světlejší barva - vyšší kasta
První zesvětlující krémy pro muže uvedla v Indii kosmetická firma Emami v roce 2005, tedy 27 let po uvedení takových přípravků pro ženy
"Indové věří, že pokud budou mít správnou barvu pokožky, řadí je to do vyšší kasty," vysvětlil zájem o takové krémy pro Telegraph T. K. Oommen z univerzity Jawaharlal Nehru v Novém Dillí.
Trh s podobnými produkty patří nyní k jedněm z nejrychleji se rozvíjejících nejen v Indii, ale i v karibské oblasti, Keni či Nigérii.
Zdroj (Aj):